Двомісячник контролю за роботою ЖЕКів завершується! А що далі?

Двомісячник контролю за роботою ЖЕКів завершується! А що далі?

А далі, напевне, керівники ЖЕКів нарешті переведуть подих і знову повернуться до звичного ритму життя. Мешканці ж ставлять цілком резонне запитання: чому двомісячник контролю, а не, скажімо 12-ти місячник?!!

Петро Ландяк

Для управлінців цілком зрозуміло, що поряд із системним плануванням і організацією  роботи  завжди  визначаються і локальні завдання. І чим краще організована системна робота, тим менше виникає проблем локального характеру, або так званих дрібних проблем. Однак, якщо говорити про контроль у сфері житлово-комунального господарства і ЖЕКів, зокрема, то він однозначно має бути  постійним і системним.

Наведу з цього приводу декілька прикладів і  свої висновки.

Будучи куратором  житлово-комунальної галузі міста, в грудні 2010 року я отримав рапорти керівників всіх ЖЕКів про те, що вони виконали доручення попередньої влади, (переобраної в жовтні 2010 ) та  повністю  очистили підвали житлових будинків від сміття. Зважаючи на те, що ця інформація була далекою від істини, я запропонував міському голові Сергієві Надалу підписати розпорядження про організацію  двотижневика «Чисті підвали» і цим самим надати ЖЕКам ще 14додаткових днів для  прибирання.

На превеликий жаль, далеко не всі керівники ЖЕКів поставилися до цього з усією серйозністю та відповідальністю. Для них головне, щоб на папері все було справно, та «чітко» відрапортувати, і цього досить.

Після завершення двохтижневого періоду я особисто розпочав об’їзд ЖЕКів. Варто зазначити, що лише будинки приватного підприємства «Люкс» були майже повністю очищені від сміття.

Лише з того моменту, коли я розпочав об’їзд, інші  начальники ЖЕКів розпочали  практичну роботу з очищення  підвалів від сміття! З будинку за адресою Тарнавського, 1 тоді вивезли три   причепи відходів.

Також за моїм наполяганням, у березні-травні 2011 року, вступило в дію розпорядження міського голови «Двомісячник – внутрібудинкові мережі».  Метою двомісячника було відновити роботу запірної арматури систем водозабезпечення, провести необхідні регламентно-ремонтні роботи, як передбачено відповдним наказом, відремонтувати систему водовідведення, а також відновити систему теплоізоляції загальнобудинкових мереж теплопостачання.

На нарадах з керівниками ЖЕКів я попереджав про необхідність готуватися до виконання ще одного розпорядження – «Парапети, вхідні дошки та покрівлі». Дані роботи мали б виконуватися у літньо-осінній період. Однак це виявилося  для керівників ЖЕКів  занадто складним та незвичним завданням. Окремі з них  погоджувалися з тим, що питання поставлено правильно, однак  заданий темп є надто високим. У відповідь я запевняв, що уважно спостерігатиму за ходом робіт і при потребі їх будемо корегувати, але метод Тейлора  застосовувати однозначно не будемо.

Керівники ЖЕКів не звикли до такої постановки завдань, отож найбільш відважні почали торувати стежки до міського голови. Їм дали зрозуміти – будьте спокійні, ситуація під контролем, можете робити по-старому – нічого за це вам не буде, а з Ландяком – розберемось.

Наведені мною факти свідчать про те,  що я  підтримую постановку певних завдань на  конкретно визначений час, однак це не може стосуватися контролю за роботою ЖЕКів в цілому. Він має бути ПОСТІЙНИМ!

 

Що мала б зробити міська влада?

Більше тижня тому міський голова на нараді за участю представників ЗМІ, депутатів-мажоритарників і керівників ЖЕКів підводив попередні підсумки   двомісячника контролю за роботою підприємств, що займаються обслуговуванням житлового фонду міста.  Виступаючи на цій нараді, я запропонував перевести двомісячник  в розряд дванадцятимісячника, а також зобов’язати ЖЕКи укласти угоди з усіма власниками чи наймачами квартир та  надати їм усі необхідні додатки до договорів. Мешканці не повинні з дощок оголошень дізнаватися про структуру тарифу. І це було би першим кроком влади щодо організації контролю за роботою ЖЕКів.

Влада також зобов’язана забезпечити виконання ЖЕКами договорів, які уклало з ними управління житлово-комунального господарства міста з виконання функцій як  балансоутримувача будинків, так і виконавця робіт та послуг. У цих договорах виписано обов’язки ЖЕКів, а отже, при бажанні, було б дуже просто впливати на їх роботу.

І наступне. Міська влада зобов’язана  забезпечити виконання ще одного рішення, яким затверджено  тарифи на утримання житла в частині  залучення до планування робіт по будинку  членів будинкових комітетів, а також підписання ними актів виконаних робіт з поточного ремонту та обслуговування будинкових мереж. Також необхідно забезпечити, як визначено в  рішенні  міськвиконкому,  складання  ЖЕКами  щорічних звітів щодо використання коштів квартирної плати, що також  не виконується. Інструментів впливу є достатньо для того,  щоб докорінно покращити як якість  надання послуг, так і  стан житлового фонду міста, і, за рахунок цього, заощаджувати кошти, необхідні на проведення капітальних ремонтів, яких у міському бюджеті і так обмаль.

Якщо виконувалися вказані пункти, не було б 2-3-місячної  заборгованості із заробітної плати перед двірниками та середнім технічним персоналом, як це є в окремих ЖЕКах, у яких рентабельний тариф і оплата послуг становить 95-98%. Однак,  цю заборгованість влада чомусь ретельно приховує та ще й каже, що це не її справа. Отож, хочу звернутися до представників влади і закликати їх нарешті взятися до роботи.

Сподіваюся, що мене підтримають тернополяни, аби ми якнайшвидше  зруйнували радянську за своєю суттю систему роботи ЖЕКів та перейшли  на  якісно інші, європейські взаємовідносини між власниками житла та тими, хто його обслуговує.  Тут не потрібно видумувати велосипед, головне, аби влада мала бажання працювати на користь міста і громади. І дуже важливо не втратити при цьому багато часу.

Петро ЛАНДЯК, депутат міської ради, голова обласної організації політичної партії «Громадянська позиція».

 

Автор

Avatar

Депутат Тернопільської міської ради, голова обласної організації політичної партії «Громадянська позиція».




Схожі публікації

3 коментарі

  1. Avatar
    тернополянин

    у нас не жеки а обдираловка хоча у багатьох випадках винні самі мешканці якщо ми дозволяємо платити за неіснуючі послуги то чому б і ні? а ще ми вміємо гарно смітити нищити навіть те що є.  щодо розклеєних на елекронних щитках у підїздах жеківських оголошень ,( власне чи це теж не є порушенням?) то це справді смішно. але ж ми їх читаємо, замість того, щоб вимагати договір з жеку! 

    Відповісти
  2. Avatar
    Микола Петрович

    Запитання до пана Ландяка: хто повинен ремонтувати тротуари і міжбудинкові проїзди – ЖЕК чи міськрада? Чи існують певні терміни, у які, після здачі будинку в експлуатацію, тротуари і міжбудинкові проїзди повинні капітально відремонтувати? Скільки приблизно коштів потрібно на ремонт тротуару чи міжбудинкового приїзду, наприклад, біля будинку на 7 під’їздів? Наперед вдячний за відповідь.

    Відповісти
    1. Avatar
      Ландяк

      ЖЕк повинен виконувати роботи лише в межах будинку і прибудинкової території, тому міжквартальні проїзди і тротуари- це проблема міста.
      Як правило, забудівник будинку дає гарантію на три роки, в межах яких він мав би усувати серйозні та значні проблеми по будинку,хоча на практиці це застосовується не часто, по тій причині, що немає кому ставити питання “руба”.Міська рада , як правило мирно розходиться із забудівниками і проблема часто залишається не вирішеною, а якщо є достатній тиск від людей чи наприклад від  депутата -часто роботи робить ЖЕК, а це вже кошти мещканців..
       У 2011-12ррі міська рада виконувала роботи по асфальтуванню, де вартість 1-го кв м коштував близько 200грн., а яка вартість робіт  цього року- не знаю. Додатково проінформую.

      Відповісти

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *