Голова Тернопільської ОДА Степан Барна: “Наша мета – забезпечити кращий доступ до освіти дітям з особливими потребами”

Голова Тернопільської ОДА Степан Барна: “Наша мета – забезпечити кращий доступ до освіти дітям з особливими потребами”

Схема інклюзивної освіти передбачає навчання дітей з особливими освітніми потребами у звичайному навчально-виховному закладі.

Звісно, впровадження інклюзивної освіти неможливе без внесення змін у стандарти викладання уроків. Адже вона передбачає адаптацію навчального матеріалу до кожної дитини. А також постійний психологічний супровід такого учня та робота з асистентом вчителя. Власне, завдяки ініціативі Президента України Петра Порошенка, який у липні цього року підписав закон «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг», це стало реальнішим та доступнішим.

На Тернопільщині у 2017/2018 навчальному році функціонуватимуть 35 загальноосвітніх навчальних закладів з 61 інклюзивним класом, 1 спеціальна школа, 3 спеціальні школи-інтернати, 3 навчально-реабілітаційні центри та 2 навчально-виховні комплекси. Навчатимуться в інклюзивних класах 79 дітей з особливими освітніми потребами, а це майже на 50 відсотків більше, ніж торік.

«Це надзвичайно добра ініціатива, адже запровадження інклюзивного навчання перш за все створює передумови для інтегрування дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір. Саме тому, наше завдання – щоб кожна дитина з особливими потребами, враховуючи її індивідуальні потреби, здібності та інтереси, могла здобувати освіту разом зі своїми однолітками у звичайних класах. Водночас, і батьки, і діти хочуть кращих умов для навчання та розвитку, а тому намагаються, щоб діти могли потрапити до тієї школи, яка їм подобається, а не до тієї, яку їм нав’язують чи рекомендують», – зазначив голова Тернопільської ОДА Степан Барна.

При цьому, він поінформував, що сьогодні керівники загальноосвітніх навчальних закладів області звертають особливу увагу на створення відповідних умов з урахуванням особливостей розвитку дітей з інвалідністю. А це – доступність будівель і приміщень, використання належних форм і методів навчально-виховної роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками.

«Інклюзивна освіта – це пріоритет держави. І під час цього навчального року, щоб дотриматися даного алгоритму, провідну роль відіграли місцеві органи управління освіти. Загалом у 649 загальноосвітніх навчальних закладах області створено архітектурну доступність для дітей з обмеженими фізичними можливостями. Саме це певною мірою й покращило ситуацію в області, позаяк збільшилася й кількість інклюзивних класів, і дітей, які там навчатимуться. Також, як відомо, минулого навчального року для дітей з особливими освітніми потребами, які навчалися в загальноосвітніх навчальних закладах, була виділена освітня субвенція. Дані кошти були спрямовані на оплату праці педагогічним працівникам та на покращення матеріальної бази. На новий навчальний рік така субвенція теж передбачена. Саме тому я вірю, що в нашій області буде ще більше інклюзивних класів, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти», – підкреслив Степан Барна.

 

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *