Індивідуальне підприємництво – новий драйвер зростання економіки або Як 7 відсотків економіки перетворити на 70

Індивідуальне підприємництво – новий драйвер зростання економіки або Як 7 відсотків економіки перетворити на 70

Успішні світові лідери ринку, відомі бізнесмени та політики обговорювали тенденції сучасної економіки на Міжнародній конференції «Індивідуальне підприємництво – нові драйвери зростання», яка відбулася у Києві. Такий захід в Україні провели вперше, тому присутнім було особливо цікаво послухати спікерів, поспілкуватися один з одним, обговорюючи те чи інше питання. У конференції взяли участь більше 250 учасників, у тому числі представники індустрії з Європи та Азії.

Аби ознайомити українців з новітніми тенденціями торгівлі, на захід приїхав голова Світової федерації асоціації прямого продажу Магнус Бреннстром. Він, зокрема, зазначив, що технологічні інновації та зміни в організації і житті суспільства працюють на користь індивідуального підприємництва та прямого продажу. Тому що саме на них спиратиметься економіка майбутнього.

Технологічні інновації змінюють бізнес. Найбільша компанія з послугами таксі не має жодної машини. Найбільша мережа для розміщення туристів не має жодного будинку або готелю. Мінливий світ створює певні труднощі, але також приносить і нові можливості, – каже пан Магнус. – Так само змінюється ставлення до продажу і покупок. Онлайн ви можете купити все і завжди. Тому питання вибору стає все більш актуальним.

Отож, в майбутньому люди не будуть ходити по магазинах. Вони будуть заходити в Інтернет. Важливу роль відіграватимуть ціна і рекомендація інших покупців. Адже бізнес вже зараз все більше спирається на рекомендації – саме на те, на що прямий продаж спирався завжди, допомагаючи клієнтам зробити правильний і потрібний для них вибір.

Переконаний, що прямий продаж – це відповідь на запитання, яких у покупців дуже багато. Це – не тільки можливості майбутнього, це – саме майбутнє. Ми ніколи не були такі сучасні, як зараз. Неважливо, як називатимуть продавців у майбутньому. «Рекомендувач» або дистриб’ютор, або консультант. Але це буде не просто один з каналів продажу товарів, це буде основний спосіб дійти від виробника до споживача, – зазначає Магнус Бреннстром.

На сьогодні в прямий продаж вже залучено 107 мільйонів людей. Обороти компаній, які реалізовують продукцію цим методом, сягають 183 мільярдів доларів, що дорівнює чотирьом бюджетам України. Характерними рисами прямого продажу є безпосередній контакт зі споживачем у зручному для нього місці, демонстрація продукції та вичерпна консультація продавця щодо неї та можливостей бізнесу прямого продажу.

Індивідуальне підприємництво – це новий драйвер зростання економіки, – додає пан Магнус. – Люди хочуть керувати своїм життям, хочуть бути самі собі начальниками. Водночас спостерігається тренд, коли особа має кілька робіт або підпрацьовує як фрілансер чи індивідуальний підприємець. І це також підвищує популярність прямого продажу – як одного з каналів додаткового чи основного заробітку та альтернативи роботі з 9-ї до 18-ї.

Загальновідомо, що для довгострокового та успішного розвитку будь-якої країни ключове значення має середній клас. Тому, як зауважує голова Ради директорів Української асоціації прямого продажу Томаш Мурас, місія індустрії – якраз і створювати середній клас, в тому числі, і в Україні. Адже зараз обороти індивідуальних підприємців на спрощеній системі оподаткування складають лише 7 відсотків обороту всіх підприємств України. В Європі ці цифри сягають 40 і більше відсотків. Тому учасники конференції із цікавістю взяли участь у  панельній дискусії «Як 7% економіки перетворити на 70%? Індивідуальне підприємництво в Україні та Європі: глобальні та локальні виклики і рецепти».

Те, що підприємництво – це майбутнє економіки, зазначає і виконавчий директор Світової федерації асоціацій прямого продажу Тамуна Габілая. Сьогодні більшість людей воліють розпоряджатися своїм часом і працювати на себе. Тож радить не боятися зробити перший крок, адже індустрія прямого продажу не потребує стартового капіталу чи спеціальної освіти, не має вікових обмежень. Це є шанс відкрити власний бізнес з мінімальним ризиком, де прибуток відповідає докладеним зусиллям. Тому почати можуть усі.

Цікавий і такий факт.

За дослідженнями, з кожного долара доходу від власного бізнесу чоловік спрямовує на підтримку та розвиток сім’ї – 35, а жінка – 90 відсотків, – зауважує Тамуна Габілая. – У прямому продажі працює 80 відсотків жінок, і саме тут вони здобувають перший досвід, як будувати власну справу, що принесе користь не тільки їм, але і їхнім родинам.

Можливість розвиватися у сфері прямого продажу на пільгових умовах повинна отримати молодь, вважає віце-президент Міжнародної торгівельної палати,  відомий тернопільський підприємець Тарас Демкура. Наприклад, на меншому, хоча б у перший рік, оподаткуванні. Це допоможе молодим людям залишатися і розвиватися в Україні, започаткувавши без фінансового ризику власну справу вдома.

Таку позицію підтримала і голова Державної регулятивної служби України Ксенія Ляпіна, зазначивши, що прямий продаж є одним з найефективніших секторів економіки, а майбутнє бізнесу – за індивідуалізмом.

Утім, в Україні сфера прямого продажу лише розвивається. Тож під час конференції також були обговорені законодавчі та економічні умови для успішного розвитку індивідуального підприємництва в Україні. На сьогодні в прямому продажі працюють близько одного мільйона осіб, із них 50 тисяч ведуть бізнес на регулярній основі. Знову ж таки, наприклад, подружжя тернопільських підприємців Тараса та Ірини Демкур працює в бізнесі прямого продажу більше 20 років, 10 з них – вони входять в раду засновників компанії «Амвей», мають міжнародний бізнес у 18 країнах світу та десятки тисяч партнерів в різних країнах. Самоосвіта, кажуть, – один з найважливіших чинників бізнесу. Тому вважають, на таких конференціях є в кого і чому повчитися.

До речі, серед драйверів зростання Магнус Бреннстром виділив основні три. Це:

– поліпшення іміджу індивідуального підприємництва та прямого продажу. Тому що сьогодні іще не всі розуміють внесок індивідуальних підприємців в економіку та стабільність мільйонів сімей;

– дотримання високих етичних стандартів при веденні бізнесу, побудова відносин, заснованих на довірі, –  з партнерами, державними органами, об’єднаннями споживачів тощо;

– обмін досвідом для зміцнення прозорих процесів та структур, які спираються на індивідуальну підприємницьку ініціативу.

Автор

Зіна Кушнірук

Редактор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *