Функції щодо державної реєстрації речових прав на нерухомість та бізнесу перейдуть до місцевої влади

Функції щодо державної реєстрації речових прав на нерухомість та бізнесу перейдуть до місцевої влади

До 30 квітня 2016 повноваження щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та бізнесу органи юстиції поступово передають органам місцевого самоврядування та  місцевим органам виконавчої влади. Нотаріуси вже мають можливість виконувати дані функції.

При цьому за територіальними органами Міністерства юстиції України залишається функція контролю.

Дана ініціатива спрямована на демонополізацію послуг Міністерства юстиції України та децентралізацію влади.

Нові реєстратори працюватимуть на рівні районів (у районних центрах) і в містах обласного значення. Крім того,  за рішеннями місцевих рад відповідні посади можуть запроваджуватись і в селах, селищах, маленьких містечках. Якщо місцева влада вважатиме за потрібне створити таку посаду, місцеві депутати можуть за це проголосувати.

Більше того, надаються функції з реєстрації , ще й суб’єктам, які пройшли спеціальну акредитацію у Міністерстві юстиції України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Задля подачі документів для акредитації юридична особа публічного права має мати не менше ніж трьох державних реєстраторів, укласти договір страхування цивільно-правової відповідальності з мінімальним розміром страхової суми у тисячу мінімальних розмірів заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року.

Залишився і поділ суб’єктів реєстрації на фронт- і бек-офіси. Фронт- офісом є центри надання адміністративних послуг, а також акредитовані суб’єкти, які  укладуть спеціальну угоду із бек-офісом.

Таким чином, в результаті запропонованих змін на ринку адміністративних послуг із здійснення реєстраційних дій з’явилося більш конкурентне середовище, що спростило реєстраційну систему, позитивно впливає на зниження корупційного тиску в цій сфері.

Також важливо, що за порушення, допущені держреєстраторами, передбачено адміністративну відповідальність.

Крім того, запровадження процедури адміністративного оскарження рішень про відмову в реєстрації значно прискорить оскарження неправомірних рішень та відновлення порушених прав.

Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області закликає органи місцевого самоврядування та районні державні адміністрації невідкладно організувати роботу щодо навчання та забезпечити повне підключення посадових осіб до відповідних реєстрів вже сьогодні!

Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області


гаряча лінія телефонНаказом начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області від 08.02.2016 № 56/45 створено телефонну «гарячу лінію» з питань державної реєстрації нотаріусами області речових прав на нерухоме майно та бізнесу.

«Гаряча лінія» діє з понеділка по п’ятницю з 09.00 год. до 17.00 год., крім вихідних днів, за телефоном: 0352 25-49-38, 0352 52-25-65.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *