Тернопільщина: чи можливо мати європейські дороги за 79 млн на рік?

Тернопільщина: чи можливо мати європейські дороги за 79 млн на рік?

Сьогодні капітального ремонту потребують 83% протяжності доріг Тернопільської області. У той же час, на експлуатаційне утримання автошляхів і ямковий ремонт з держбюджету цьогоріч виділено 79 млн. грн.

За словами начальника служби автомобільних доріг в області Богдана Юлика, на перший погляд сума значна, але як тільки перейти до розрахунків, мільйони перетворюються в копійки. Мережа автошляхів Тернопільщини становить трохи більше 5 тис. км. Отже, на 1 км дорожнього покриття припадає приблизно 15 тис. грн. Ціна 1 тонни асфальтобетону становить 1400-1500 грн., а 1 м2 дорожнього покриття в середньому коштує 400-450 грн. А ще варто враховувати витрати на робочу силу та техніку. От і виходить, що кошти виділяють ніби й значні, але щодо реальних потреб це лише мізерна частка. Тому говорити про якісь масштабні та кардинальні зміни на автошляхах області за рік не варто. На це потрібні значні мільярдні капіталовкладення, яких наразі немає, зазначають у службі доріг.

Ще один фактор, який безпосередньо впливає на стан доріг, – зростаюча інтенсивність руху великотоннажного транспорту.  Автомобільними дорогами, несуча спроможність яких значно менше встановленої норми – 40 тонн, їздять вантажівки повною масою у 60-70 тонн, що призводить до незворотних і катастрофічних руйнувань дорожнього покриття. Адже справа не тільки в ремонті автошляхів, а й у правильному їх використанні.

Останніми змінами до «Правил дорожнього руху» Кабінет Міністрів України підвищив фактичну масу окремих видів транспортних засобів до 40-46 тонн (раніше було 38 тонн), що не сприяє  збереженню  конструкції покриття доріг, а навпаки знищує їх. Адже дороги на таке навантаження не розраховані і в такому випадку потребують нарощування міцності.  І це при тому, що, до прикладу, на цей час 83% протяжності доріг Тернопільської області потребують капітального ремонту. А зношуваність автошляхів, повідомляють у службі доріг, за даними бухгалтерського обліку станом на початок 2015 року, становить 76,5%.

З 1 червня в області вводиться обмеження на рух автомобілів масою понад 24 тонни у спекотні дні літнього періоду (при температурі 28 і більше градусів за Цельсієм) з 10.00 до 22.00.

Тимчасове обмеження діятиме на автодорогах:

– М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече;

– М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка;

– Н-02 Львів –Тернопіль ;

– Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль;

– Р-43 Тернопіль (від М-19)-Ланівці-до Р-32;

– Р-32  Кременець-Б.Церква-Ржищів;

Також визначено 32 майданчики для відстою транспортних засобів у розрізі автомобільних доріг, а саме:

М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка – 8шт;

М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече – 10шт;

Н-02 Львів-Тернопіль – 6шт;

Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль – 4шт.

Р-32 Кременець-Б.Церква-Ржиців – 2шт.

Р-43 Тернопіль-(від М-19)-Ланівці-до Р-32 – 2шт.

На мережі доріг Тернопільської області встановлено 16 комплектів відповідних дорожніх знаків та 16 панно, на яких вказані місця відстою великовагових транспортних засобів.

 

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *