Як жителям Тернопільщини отримати інформацію з Державного реєстру прав?

Як жителям Тернопільщини отримати інформацію з Державного реєстру прав?

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», інформація про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав), є відкритою, загальнодоступною та платною, крім випадків, передбачених цим Законом. Умови, підстави та процедуру надання інформації з Державного реєстру прав визначає Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127 (із змінами).

Для фізичних та юридичних осіб інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України (https://minjust.gov.ua), за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, або в паперовій формі.

Інформація з Державного реєстру прав у паперовій формі надається:

державним реєстратором, уповноваженою особою фронт-офісу (фронт-офіс – центр надання адміністративних послуг, утворений відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги», акредитований суб’єкт, що здійснює повноваження виключно в частині забезпечення прийняття та видачі документів під час державної реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна) або помічником нотаріуса на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставляння підпису та печатки державного реєстратора прав на нерухоме майно;

за заявою особи, яка бажає отримати таку інформацію, або уповноваженої нею особи шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав, фронт-офісу або нотаріуса.

Інформація про зареєстровані права та їх обтяження, отримана в електронній чи паперовій формі за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру прав, має однакову юридичну силу та використовується відповідно до законодавства.

Крім того, інформація з Державного реєстру прав надається незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

Дана інформація, за бажанням особи, яка отримує таку інформацію, може містити, крім відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, відомості про виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, обтяження таких прав щодо запитуваного суб’єкта або об’єкта нерухомого майна, а також про внесені зміни до відповідних записів Державного реєстру прав у хронологічному порядку.

За надання інформації з Державного реєстру прав сплачується адміністративний збір. У разі невнесення плати за надання інформації або внесення її не в повному обсязі, така інформація не надається.

Розмір плати (адміністративний збір) за надання інформації з Державного реєстру прав визначається частиною 6 статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у розмірі: за отримання інформації, витягу в паперовій формі – 0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (40 грн. станом на 01.01.2017); за отримання інформації, витягу в електронній формі – 0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (20 грн. станом на 01.01.2017).

Також, варто звернути увагу на те, що: адміністративний збір справляється за одну надану послугу у сфері державної реєстрації прав у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих 10 гривень; у разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав одночасно усім співвласникам нерухомого майна адміністративний збір справляється один раз у повному обсязі; у разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав співвласникам нерухомого майна окремо один від одного адміністративний збір справляється у повному обсязі з кожного із співвласників; у разі відмови у проведенні реєстраційних дій адміністративний збір не повертається; у разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір підлягає поверненню.

Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *