Залишитися в живих (ФОТОГАЛЕРЕЯ)

Бути пішоходом в Тернополі – смертельно небезпечно

Ніхто з нас не хоче стати учасником трагедії, але чомусь у водіїв це виходить, на жаль, надто часто. За даними обласної Державтоінспекції, від початку року в Тернополі сталося 38 ДТП за участю пішоходів, під колесами авто травмувалися 35 осіб, троє – загинули. Навіть на дозволених переходах людина не захищена, і стовпи біля «зебр» на міських дорогах рясніють вінками.

Часто причиною таких аварій стає халатність і неуважність водіїв, які «гасають» по місту, наче по автостраді. Та, нерідко, трагедії стаються через те, що пішохідні переходи самі по собі – небезпечні. Особливо – в темну пору доби.

4_1

Коли «зебри» не видно

– У Тернополі більшість знаків пішохідних переходів старі, поржавілі. Фарба, якою вони покриті, не відбиває світла фар. Смуги «зебр» на асфальті, якщо вони є, теж часто непомітні, стерті колесами, – розповідає водій з десятирічним стажем Сергій Ящишин.

Добре ще, коли там є світлофор, а якщо його нема або ж він вимкнений? Тоді це – смертельна пастка для пішоходів. Що стосується водіїв, то такі, з дозволу сказати, переходи, стають пасткою і для них. Тому що, рухаючись в сутінках міськими вулицями та шосе навіть з дозволеною швидкістю, вони просто не в змозі ці переходи побачити. Як і темний силует людини, яка в цей момент спокійно перетинає дорогу, адже робить це в належному місці.

 

Іржаві знаки в гіллі дерев

Прикладів таких переходів – безліч, і щоб описати їх, не вистачить газетної сторінки. Наведу лише декілька.

Дорога за Збаразьким поворотом, яка веде в напрямку мікрорайону «Сонячний». Тут завжди інтенсивний рух. З одного боку – заправка, з іншого – житловий будинок. Світлофора немає, як і «зебри». Про те, що тут пішохідний перехід, свідчать тільки старі деформовані знаки. Трішки вище, на перехресті, де завжди багато людей, ще можна розгледіти залишки «зебри». А от фігурка пішохода на знакові помережана смугами іржі.

Біля обласної дитячої лікарні, знову-таки, немає «зебри». Батьки з дітьми, які переходять вулицю в цьому місці, ризикують двічі, адже пішохідна доріжка веде, фактично, на проїжджу частину, де паркуються таксі.

Перехрестя біля заводу «Оріон» теж увінчує заржавілий «металевий чоловічок». А біля ринку на вул. 15 квітня через торгові кіоски взагалі не видно людини, яка готується переходити дорогу.

Біля перехрестя на вулиці Тарнавського знак захований у гіллі дерева. Така ситуація в Тернополі теж, на жаль, типова. Як і погане освітлення пішохідних доріжок. Ліхтарі біля них – рідкість, скаржаться водії. А якщо і є, то тьмяне світло часто губиться у густих кронах зелених насаджень.

 

Врятувати… самих себе

У такій ситуації працівники ДАІ звертаються до розсудливості людей. Найперше сам пішохід повинен подбати про власну безпеку. Мешканцям міста радять чіпляти вночі на одяг стрічки, які відбивають світло, щоб на темній вулиці не нагадувати тінь від стовпа чи дерева.

– Людина має впевнитися, що переходити дорогу – безпечно, а не вибігати одразу на проїжджу частину, – наголошує начальник сектору профілактичної роботи обласної Державтоінспекації Василь Барановський. –  Тим більше, якщо це темна пора доби. Водій теж повинен обрати безпечну швидкість руху автомобіля, аби в будь-який момент при потребі міг зупинитися.

Обладнання доріг технічними засобами регулювання дорожнього руху, відповідно до законодавства, належить до компетенції міської ради. В обласній Державтоінспекції кажуть, що неодноразово надавали інформацію та вимоги, щоби на пішохідних переходах встановити освітлення, нанести розмітку. Адже це допоможе уникнути наїзду на пішоходів.

 

Скільки вартують людські життя?

Про цю проблему знають і вирішують її, запевняє головний інженер відділу технагляду міської ради Ярослав Копча. Втім, одразу виправити ситуацію непросто, оскільки потрібно чимало коштів.

–  Міською радою передбачена низка робіт у цьому напрямку. Вони затягнулися до осені, оскільки казначейство не проводило платежі. Зараз по місту вже почали наносити дорожню розмітку, встановили 98 нових дорожніх знаків, що позначають пішохідні переходи, а загалом ще потрібно замінити близько 270. Ці роботи будемо продовжувати. Найнебезпечніші переходи плануємо  обладнати додатковим освітленням.

І справді, на вулицях Тернополя наприкінці вересня почали  оновлювати «зебри». Нарешті з’явилися рятівні білі смуги й на вулиці Злуки, де недавно збили на смерть 15-річну студентку. Однак, до завершення робіт – ще дуже далеко. А тим часом на нічних тернопільських вулицях травмуються і гинуть пішоходи. А водії сідають на лаву підсудних…

Антоніна БРИК.

 

[nggallery id=4]

 

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *