На Тернопільщині розпочала роботу сучасна оперативно-диспетчерська служба (ФОТО)

На Тернопільщині розпочала роботу сучасна оперативно-диспетчерська служба (ФОТО)

Швидкі, обладанні GPS, можливість відстеження екіпажів на мобільному, новітнє програмне забезпечення і формування інформаційної бази пацієнтів  – такі зміни відбулися  в обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Тут відкрили оперативно-диспетчерську службу, яка може з часом стати зразком для всієї країни. Вже з листопада її підключили до телекомунікаційної мережі загального користування міста. А через місяць вона має запрацювати у всіх районах області.

3176d8d8635acf4fa57b3f3ef6ce1050

Чотири диспетчери прийому цілодобово прийматимуть звернення. Також вони консультуватимуть пацієнта до приїзду “швидкої” і передаватимуть виклик диспетчеру напрямку. П’ятеро диспетчерів напрямку оброблятимуть звернення відповідно до регіональності. З допомогою програми, яка аналізує терміновість виклику, місце розміщення спеціалізованих бригад, направлятимуть виклик обраній бригаді шляхом електронної передачі сигналу на смартфон лікаря бригади, паралельно на смартфон водія надходитиме інформація про шлях доїзду до місця виклику.

– Новітні диспетчерські системи здатні забезпечувати миттєвий зв’язок з оператором, посилати на місце пригоди найближчу карету “швидкої”, відсіювати непрофільні дзвінки, – переконана в.о. міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун, яка взяла участь у відкритті центру. – Процес змін складний, багато чого доведеться робити вперше. Однак ми взяли добрий старт, коли ухвалили ключовий законопроект медичної реформи.

Важливу роль відіграють GPS-модулі з картографією, якими обладнанні усі карети швидкої.  Лікарі бригад забезпечені сучасними смартфонами, на які приходить виклик від диспетчера напрямку, також заповнюється уся необхідна інформація по виклику. За допомогою додатку смартфона лікар може також оперативно шукати усю необхідну інформацію, а в разі потреби передавати в телеметричний центр з ЕКГ апаратів, та організовувати телеконференції з кваліфікованими вузькопрофільними спеціалістами. Після того, як бригада визначена і водій підтвердив, що їде на виклик, людині, яка виклика швидку з мобільного телефону, прийде повідомлення з посиланням, за допомогою якого вона зможе відстежувати рух машини. Для цього не потрібно встановлювати певний додаток. Людина, натискаючи посилання в SMS, переходить на веб-ресурс, де видно пункт призначення швидкої, її місце перебування і маршрут, по якому вона пересуватиметься.

4c7171f1a805a0c63a72d64a8fe09eb8

– Використання інновацій для підвищення ефективності медичного обслуговування,  наблизить медичні послуги до європейських, – переконаний голова обласної ради Віктор Овчарук. – Адже буде змога координувати, керувати усіма машинами, котрі перебувають на чергуванні в області, і одночасно приймати рішення щодо медичної допомоги пацієнту. Дуже важливо моніторити місця перебування медичних автомобілів. Ця система дасть можливість нам контролювати всі етапи пересування транспортних засобів, медичних машин по всій області. Принципово важливо, що створений єдиний диспетчерський центр в області, якому будуть підпорядковуватися всі бригади. Система дозволяє отримувати і реєструвати виклики з SMS-повідомлень. Це зручно для людей з обмеженими можливостями, які не мають змоги зателефонувати, натомість можуть направити SMS-ку на номер «швидкої» з проханням про допомогу. І таких позитивних нововведень чимало.

Вартість проекту понад 7,5 мільйонів гривень. Його реалізували  завдяки залученню коштів Державного фонду регіонального розвитку.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *