З 1 вересня у Тернополі розпочався прийом проєктів на Громадський бюджет 2021, який триватиме до 30 вересня. Проєкти, які наберуть найбільшу кількість голосів будуть реалізовані наступного року у Тернопільській міській територіальній громаді, для цього з міського бюджету виділено 15 731 599 гривень. Про це повідомили у пресслужбі Тернопільської міськради.
Станом на 16 вересня на участь у «Громадському бюджету 2021» уже подано 14 проєктів від жителів громади.
Впродовж місяця будуть проводитися онлайн-консультації для авторів, які мають бажання подати проєкт на Громадський бюджет 2021. Про дату та час зустрічі буде додатково інформуватися на сайті Тернопільської міської ради у розділі «Новини» та на сторінці міської ради у Facebook.
Надаємо відповіді на найпоширеніші питання:
1.Хто може подати проєкти?
Проєкт може подати будь-яка особа, віком від 16-ти років, особа без громадянства або іноземець, які мають дозволи на постійне проживання на території України.
2.Скільки проєктів може подати один автор?
Один автор може подати 1 великий та 1 малий проєкти.
3.На яку суму можна подавати проєкти?
Проєкти можуть бути або малими (сума від 1 000 грн до 300 000 грн) або ж великими (від 300 000 до 1 450 000 грн).
Загальна сума, яку виділяють з міського бюджету на проєкти у 2021 році, становитиме 15 731 599 грн. З цієї суми 70% коштів будуть спрямовані на великі проєкти, 30% – на малі проєкти. Проєкти-переможці визначаються за результатами голосування, яке триватиме з 26 жовтня по 9 листопада 2020 року.
4. Які вимоги до проєктів, які подаються на Громадський бюджет 2021?
Загальнодоступний характер, тобто вільний, безкоштовний доступ та вільне безкоштовне користування усіма бажаючими результатами проєєкту.
Проєкт повинен бути спрямований на покращення інфраструктури громади.
У випадку, якщо проєкт передбачає використання земельної ділянки, приміщення чи іншого об’єкта, вони повинні належати до власності територіальної громади та не перебувати у власності фізичної та/або юридичної особи.
5. Яким чином подати проєкт?
Вам необхідно заповнити бланк проєкту з 1 по 30 вересня та подати його:
або через портал https://budget.e-dem.ua/6110100000 самостійно;
або у паперовому вигляді, принісши проект у Центр надання адміністративних послуг (вул. Острозького,6) та подавши електронну копію.
Бланк для заповнення проєкту ви знайдете на порталі https://budget.e-dem.ua/6110100000
Зверніть увагу! До проєкту додаються кошторис, графічні матеріали, візуалізація тощо. У випадку, якщо ви подаєте проєкт через Центр надання адміністративних послуг у паперовому вигляді, ви повинні надати заповнений бланк проєкту разом з графічними матеріалами також у електронному вигляді (наприклад, на флешці. Адміністратор скопіює інформацію та віддасть ваш цифровий носій).
Після подачі проєкту впродовж 7-ми днів автор повинен підтвердити підтримку поданого проєкту не менше, аніж 15-ти голосами жителів громади.
Яким чином це відбувається:
після подачі проєкту (орієнтовно впродовж однієї доби) ваш проєкт з’являється на порталі https://budget.e-dem.ua/6110100000;
після цього модератор системи сконтактує з автором та розповість про подальший алгоритм;
впродовж тижня ви збираєте 15 голосів друзів та знайомих на підтримку вашого проєкту. Після чого проєкт попадає на розгляд Номінаційного комітету на відповідність чинному законодавству.
Зверніть увагу! Непідтримані проєкти 15-ма голосами до розгляду не допускаються!
Дату, час та місце розгляду проєкту Номінаційним комітетом буде повідомлено автору, щоб він, за бажанням, міг бути присутнім при його розгляді.
Отримавши позитивну оцінку Номінаційного комітету, проєкт буде допущений до голосування.
Переможцями будуть визначені проєкти у кожній з номінацій (серед малих та серед великих) рейтинговим голосуванням. Тобто ті проєкти, які наберуть більшу кількість голосів (до вичерпання обсягу запланованих коштів), будуть реалізовані у 2021 році.
Зверніть увагу! Проєкти, які наберуть менше 300 голосів (для малих) та 500 голосів (для великих) не будуть допущені до реалізації.