З метою збереження дорожнього покриття у теплу пору року, з 1 червня в області вводиться обмеження на рух великотоннажних автомобілів загальною масою понад 24 тонни у спекотні дні літнього періоду (при температурі 28 і більше градусів за Цельсієм) з 10.00 до 22.00 год.
За підрахунками спеціалістів, щорічні збитки, які завдаються дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг, спричинених рухом великовагових транспортних засобів, складає – більше 2 млрд. гривень. Про це повідомили у прес-службі ТОДА.
«Як відомо, дороги у доброму стані там, де їх шанують, – зазначив голова обласної державної адміністрації Степан Барна. – Немає сенсу витрачати кошти на ремонт доріг, якщо вони будуть знищені вантажівками. Я думаю, що питання контролю – це не тільки органи виконавчої влади. Тут мають брати участь і представники органів місцевого самоврядування, і громадських організацій. Це – наша спільна відповідальність».
Влітку великотоннажні авто залишають після себе колійність і напливи на дорожньому покритті. Окрім того, надміру навантажені транспортні засоби створюють загрозу безпеці руху для інших водіїв та пішоходів.
«Автомобільними дорогами, несуча спроможність яких значно менше встановленої норми – 40 тонн, їздять вантажівки повною масою у 60-70 тонн, що призводить до незворотних і катастрофічних руйнувань дорожнього покриття, – наголосив начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик. – Адже справа не тільки в ремонті автошляхів, а й у правильному їх використанні».
Тернопільська область – аграрна. У період жнив через рух великотоннажних автомобілів, які перевозять урожай, відбувається значне руйнування доріг. На сьогодні в області працюють два комплекси габаритно-вагового контролю. Найближчим часом планується спільно з територіальним органом Укртрансбезпеки, відповідним підрозділом Національної поліції, Службою автомобільних доріг та громадськістю розпочати контроль за допомогою пересувних габаритно-вагових комплексів. Законодавством передбачено відповідальність за здійснення перевезень вантажів понад дозволених нормативів та нараховується плата за проїзд автомобільними дорогами, яка розраховується за відповідною формулою.
Нормативними документами передбачено здійснення перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) – не більше 40 тонн. Зазначена норма не відрізняється від норм, передбачених Європейським законодавством. Для контейнеровозів – 44 тонни, для транспортних засобів, за встановленими «Укравтодором» та відповідними підрозділами МВС маршрутами, – до 46 тонн. Крім того, вагові параметри контролюються і по навантаженню на вісі: для навантаження на одиночну вісь – 11 тонн, на здвоєну – 16 тонн, на строєну – 22 тонни.
Довідка.
Під впливом температури повітря більше 28 градусів дорожнє покриття нагрівається до критичних температурних показників, внаслідок чого конструкція дорожнього одягу під впливом динамічного навантаження різко втрачає несучу здатність. Рухаючись такою дорогою, великоваговий транспорт лишає на ньому свій слід – глибокі колії, через які утворюються тріщини, а згодом і вибоїни.