Квиткова мафія відправила в нокаут реформу “Укрзалізниці”

Квиткова мафія відправила в нокаут реформу “Укрзалізниці”

Незважаючи на заяви глави «Укрзалізниці» про перемогу над квиткової мафією, виїхати в столицю із Західної України в кінці шкільних канікул неможливо. Журналісти переконалися: квитків немає, зате у посередників – будь-які, але з доплатою. А перекупники винайшли нову схему: касири блокують їм квитки в системі, а прибуток ділять навпіл.

Залишили проломи в броні

Ще в кінці вересня «Укрзалізниця» змінила систему бронювання квитків, виключивши чотири види броні (для керівників та службовців компанії, держустанов, турагентств). «У вільний продаж переведено близько 3,9 тис. місць щодоби», – сказав тоді глава «УЗ» Войцех Балчун. Через місяць в регіонах скаржаться: купити квиток до столиці так само складно, як і раніше.

«Із Закарпаття вибратися в п’ятницю-неділю до Києва неможливо. Ні на «Інтерсіті», ні на звичайні поїзди квитків немає», – скаржиться киянка Анна Глушко. Також не може виїхати додому і сім’я Кравченко з двома дітьми-школярами. Тим часом у посередників все є. «Ви скидаєте на карту 30 грн (квитки ми не викуповуємо, а тільки бронюємо). Я передаю інформацію в резервну касу, і людина шукає квиток. 70 грн оплачуєте після того, як самостійно його викупите за електронним номером», – пояснює умови угоди посередник Ольга. Інший скупник пропонує послуги навіть без передоплати. «Мої послуги коштують 70 грн, щось вам придумаємо. Або бронь «витягнемо», або спіймаємо з того, що здають люди», – заспокоїв Олександр.

Як обходять заборону

Експерти кажуть: незважаючи на урізання броні, недобросовісні співробітники «УЗ» могли залишити лазівки для себе. «Ця схема дозволяла людям відмивати сотні мільйонів. Я не думаю, що там винайшли щось нове. Все будується на прогалинах системи купівлі квитків», – вважає радник міністра інфраструктури Олександр Кава.

Провідники розповідають: час, коли скупники ходили з пачками квитків, вже в минулому. Тепер їх доріжка до кас протоптана c іншого боку. «Вони домовляються з касирами. На їхнє прохання ті блокують 10-15 квитків на той же Львів – Київ. Потім на вокзалі пропонують пасажирам квиток за подвійною ціною, а прибуток ділять навпіл. І не факт, що про це не в курсі начальник вокзалу. Найприбутковіші напрямки – на захід. Коли було тепло, наживалися на тих, хто їде на море», – каже провідник Володимир.

Олександр Кава ставить його слова під сумнів: «Касири не можуть притримувати квитки. Вони заходять в систему і вибивають з неї квиток – він іменний, і тут багато залежить від сумлінності самих провідників».

Проблему визнають і в «УЗ». «Перекупники активні, але часто бувають фальшиві квитки, роздруковані на принтері, плюс випадки, коли їх кілька на одне місце. Почасти це пов’язано з відсутністю транспортної поліції. Раніше вона припиняла роботу таких «продавців», – говорить прес-секретар Придніпровської залізниці Ірина Козлова.

Замість кас автомати

Транспортні експерти вважають, що в існуючих умовах уникнути маніпуляцій при продажу квитків практично неможливо. «Лазівки у вигляді людського фактора будуть завжди. Оптимальний вихід з цієї ситуації – удосконалення електронної системи закупівлі квитків через інтернет або за допомогою спеціалізованих автоматів. На вокзалі біля касира можна ставити автомат, куди вводиш дані і отримуєш квиток. Вводити чи не вводити такі зміни – потрібно прорахувати, в тому числі і соціальний фактор, куди подіти тих же касирів, які зараз працюють?» – пояснив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Ярослав Маркін




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *