На Тернопільщині, як і загалом по Україні, в підрозділах міграційної служби розпочинають приймати заяви на оформлення паспорта громадянина України у формі картки за новими правилами, ухваленими Урядом нещодавно.
Нагадаємо, запровадження паспорта-картки в Україні розпочалося у січні 2016 року, а головним мотивом запровадження нового документа була безпека суспільства, захист від підроблення та крадіжки особистих даних. До тепер нові паспорти видавалися лише особам, які досягли 16-річного віку та оформлюють паспорт вперше. За дев’ять місяців на Тернопільщині оформлено понад 4 тисячі паспортів нового взірця.
З метою уникнення ажіотажу навколо нових паспортів, Урядом прийнято рішення щодо оформлення паспорта-картки лише у певних випадках. Так, відповідно до нових правил, паспорт картка оформлюватиметься як перший паспорт з 14 років, а також особам, які змінили прізвище, втратили паспорт, або звертаються для вклеювання фотокартки по досягненню 25- та 45-ти річного віку.
Зараз на Тернопіллі оформити пластиковий паспорт можна в 11 територіальних підрозділах міграційної служби області: Тернопільському міському відділі УДМС, Борщівському, Бучацькому, Збаразькому, Зборівському, Козівському, Кременецькому, Лановецькому, Теребовлянському, Тернопільському, Чортківському районних секторах.
У тих підрозділах, де ще немає технічної можливості оформлення паспортів у вигляді ID-картки, а це: Бережанський, Гусятинський, Заліщицький, Монастириський, Підволочиський, Підгаєцький та Шумський районні сектори, продовжать видавати паспорти у формі книжечки, які залишаються дійсним документом, що посвідчує особу та громадянство власника. Державна Міграційна служба України через систему Prozorro закуповує необхідне обладнання, аби всі підрозділів ДМС змогли оформити новий документ. Також по всій території України планується значно розширити кількість центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), через які громадяни теж зможуть подати заяви на оформлення паспорта-картки.
У міграційній службі підкреслюють, що обов’язкова заміна документів законодавством не передбачена, відповідно до закону всі раніше видані документи будуть чинними до завершення строку їх дії. Тому, добровільна (за бажанням) заміна документів тимчасово обмежена виключно з метою уникнення ажіотажу, великих черг та проявів корупції при наданні послуги.
Перший паспорт громадянина України видається безкоштовно, за заміну та відновлення документа необхідно сплатити адміністративний збір, розмір якого складає 279 грн. При цьому, місцеві громади наділені повноваженнями щодо часткового або повного звільнення від оплати вартості послуги для окремих категорій осіб.
Серед важливих нововведень, які набули чинності з 1 жовтня – нанесення на паспорт-картку номера облікової картки платника податків (що має прибрати з гаманців українців паперові довідки з податкової), а також електронний цифровий підпис. Про це повідомила Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю та ЗМІ Ірина Бойко.