Кабінет Міністрів України постановою від 13 липня 2016 р. №440 затвердив Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.
Документом визначено алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні/виключенні неприбуткової організації до/із такого Реєстру.
Зокрема, Державна фіскальна служба протягом двох місяців забезпечить надіслання до неприбуткових підприємств, установ, організацій (далі – неприбуткова організація), включених до Реєстру неприбуткових установ та організацій письмових запитів про надання у місячний строк з дня їх отримання відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та завірених нею копій установчих документів організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
У місячний строк з дня отримання відповіді на запит та завірених копій документів, за результатами розгляду таких документів контролюючим органом:
– при відповідності установчих документів вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, а для житлово-будівельних кооперативів також наявності завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, така організація включається до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій;
– у разі невідповідності установчих документів таким організаціям надсилається відповідне повідомлення. Відтак з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані привести до 1 січня 2017 р. свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.
Зауважимо, що неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 р. не привели свої установчі документи у відповідність та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 р. контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій, повідомили у відділі організації роботи Головного управління ДФС у Тернопільській області.