Що цікавило людей під час «гарячої лінії» у Тернопільській ОДПІ?

Що цікавило людей під час «гарячої лінії» у Тернопільській ОДПІ?

У приміщенні Тернопільської ОДПІ відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку – «гаряча» лінія. На запитання додзвонювачів відповідав начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Віктор Саванець.

Підприємство за першою подією оформило податкову накладну на поставлені товари, та потім, переглянувши ціну, виписали розрахунок коригування на збільшення ціни, але не зазначили в ньому кодів товарів за УКТ ЗЕД. Як вчинити зараз і оформити розрахунок коригування? Чи варто?

– У випадку коригування податкової накладної, в якій показники раніше було змінено, потрібно оформити розрахунок коригування до такої податкової накладної з урахуванням даних, відкоригованих першим розрахунком коригування. Знаєте, що сама форма розрахунку коригування не передбачає оформлення до нього іншого розрахунку. Це видно навіть з назви цього документу – «Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної». Тут, крім  порядкового номера й дати розрахунку коригування, зазначають, до якої податкової накладної його оформили. Тобто, у повторному розрахунку коригування записують номер податкової накладної, а не попереднього розрахунку коригування. А в самому повторному розрахунку коригування потрібно відмінусувати записи без кодів УКТ ЗЕД і додати такі самі записи, але з кодами. Розумієте, що неправильно оформлений розрахунок коригування на ваші податкові зобов’язання як продавця – не впливає. Зате ваш покупець отримає  право на податковий кредит лише після реєстрації в Єдиному реєстрі розрахунку коригування з кодами товарів відповідно до УКТ ЗЕД.

Сільгоспвиробник перебуває на 4 групі єдиного податку, має укладені договори з громадянами власниками паїв. Однак, за згодою сторін, три договори оренди розірвано. Які документи подавати до податкової і як розрахувати єдиний податок, уже без площі, зазначеної в таких договорах?

– Відповідь на це запитання знаходимо в статті 295 Податкового кодексу, в якій зазначено, що у разі, коли протягом звітного періоду змінилася площа сільгоспугідь, платник зобов’язаний уточнити суму податкових зобов’язань з єдиного податку на період, починаючи з дати набуття чи втрати такого права, до останнього дня звітного року, а також подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним періодом до податкової інспекції за своїм місцезнаходженням та місцем розташування земельної ділянки, декларацію з уточненою інформацією про площу ділянки, а також відомості про наявність земельних ділянок та їх нормативну грошову оцінку. Тобто, визначається фактичний період перебування землі у користуванні та сплачується єдиний податок за цей період.

Скажіть, який зміст подавати декларацію «єдинника» четвертої групи до двох інспекцій за місцезнаходженням платника та місцем розташування земельної ділянки?

– Дві адреси подання декларації передбачено Податковим кодексом у зв’язку з особливостями реєстрації  платника четвертої групи та уникнення дублювання такої реєстрації у разі існування у платника кількох об’єктів оподаткування – земельних ділянок у різних регіонах України. Рішення щодо реєстрації «єдинника» четвертої групи приймається податковою інспекцією за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку) на підставі даних, що містяться у загальній податковій декларації, оскільки саме у ній наведено дані загалом щодо об’єктів оподаткування по всій території України.

Наше підприємство є платником ПДВ, у смт Березовиця маємо нежитлову будівлю (колишній корівник), який плануємо продати. Який умовний код УКТ ЗЕД ми повинні зазначити у податковій накладній?

– Платники податку при складанні податкових накладних можуть використовувати умовні коди товарів, які відсутні в УКТ ЗЕД, що визначені Державною фіскальною службою. Нагадаю, що вони оприлюднюються на офіційному веб-порталі Служби в розділі «Довідники» підрозділу «Довідник умовних кодів товарів». У вашому випадку, в накладній зазначається умовний код об’єкта нерухомості – нежитлової будівлі – 00114.

На підприємстві, розташованому в передмісті Тернополя, працює близько 120 осіб, деякі з них навчають дітей на контрактній основі, хтось отримував спадщину чи продавав автомобіль. Чи можна запросити до нас інспектора, щоб пояснив людям, чи повинні вони декларувати доходи, в яких випадках повертається податок?

– Так, це можна зробити. Нашими фахівцями проводяться зустрічі з трудовими колективами, на ринках, в навчальних закладах для того, щоб простою та доступною мовою донести вимоги законодавства, права та обов’язки платників податків. І повірте, в більшості випадків регламент таких зустрічей  виходить далеко за раніше затверджений. Такі зустрічі особливо актуальні зараз, в період деклараційної кампанії, адже для одних – це можливість почути про обов’язковість декларування окремих доходів, а для інших – про реалізацію їхнього права на повернення частини, а то і всієї суми раніше сплаченого податку. Напишіть, будь ласка, листа на адресу Тернопільської ОДПІ та вкажіть зручний для колективу день та годину.

Відділ організації роботи Тернопільської ОДПІ.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *