У приміщенні Тернопільської ОДПІ відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку – «гаряча» лінія. На запитання додзвонювачів відповідав начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Віктор Саванець.
– Підприємство за першою подією оформило податкову накладну на поставлені товари, та потім, переглянувши ціну, виписали розрахунок коригування на збільшення ціни, але не зазначили в ньому кодів товарів за УКТ ЗЕД. Як вчинити зараз і оформити розрахунок коригування? Чи варто?
– У випадку коригування податкової накладної, в якій показники раніше було змінено, потрібно оформити розрахунок коригування до такої податкової накладної з урахуванням даних, відкоригованих першим розрахунком коригування. Знаєте, що сама форма розрахунку коригування не передбачає оформлення до нього іншого розрахунку. Це видно навіть з назви цього документу – «Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної». Тут, крім порядкового номера й дати розрахунку коригування, зазначають, до якої податкової накладної його оформили. Тобто, у повторному розрахунку коригування записують номер податкової накладної, а не попереднього розрахунку коригування. А в самому повторному розрахунку коригування потрібно відмінусувати записи без кодів УКТ ЗЕД і додати такі самі записи, але з кодами. Розумієте, що неправильно оформлений розрахунок коригування на ваші податкові зобов’язання як продавця – не впливає. Зате ваш покупець отримає право на податковий кредит лише після реєстрації в Єдиному реєстрі розрахунку коригування з кодами товарів відповідно до УКТ ЗЕД.
– Сільгоспвиробник перебуває на 4 групі єдиного податку, має укладені договори з громадянами – власниками паїв. Однак, за згодою сторін, три договори оренди розірвано. Які документи подавати до податкової і як розрахувати єдиний податок, уже без площі, зазначеної в таких договорах?
– Відповідь на це запитання знаходимо в статті 295 Податкового кодексу, в якій зазначено, що у разі, коли протягом звітного періоду змінилася площа сільгоспугідь, платник зобов’язаний уточнити суму податкових зобов’язань з єдиного податку на період, починаючи з дати набуття чи втрати такого права, до останнього дня звітного року, а також подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним періодом до податкової інспекції за своїм місцезнаходженням та місцем розташування земельної ділянки, декларацію з уточненою інформацією про площу ділянки, а також відомості про наявність земельних ділянок та їх нормативну грошову оцінку. Тобто, визначається фактичний період перебування землі у користуванні та сплачується єдиний податок за цей період.
– Скажіть, який зміст подавати декларацію «єдинника» четвертої групи до двох інспекцій – за місцезнаходженням платника та місцем розташування земельної ділянки?
– Дві адреси подання декларації передбачено Податковим кодексом у зв’язку з особливостями реєстрації платника четвертої групи та уникнення дублювання такої реєстрації у разі існування у платника кількох об’єктів оподаткування – земельних ділянок у різних регіонах України. Рішення щодо реєстрації «єдинника» четвертої групи приймається податковою інспекцією за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку) на підставі даних, що містяться у загальній податковій декларації, оскільки саме у ній наведено дані загалом щодо об’єктів оподаткування по всій території України.
– Наше підприємство є платником ПДВ, у смт Березовиця маємо нежитлову будівлю (колишній корівник), який плануємо продати. Який умовний код УКТ ЗЕД ми повинні зазначити у податковій накладній?
– Платники податку при складанні податкових накладних можуть використовувати умовні коди товарів, які відсутні в УКТ ЗЕД, що визначені Державною фіскальною службою. Нагадаю, що вони оприлюднюються на офіційному веб-порталі Служби в розділі «Довідники» підрозділу «Довідник умовних кодів товарів». У вашому випадку, в накладній зазначається умовний код об’єкта нерухомості – нежитлової будівлі – 00114.
– На підприємстві, розташованому в передмісті Тернополя, працює близько 120 осіб, деякі з них навчають дітей на контрактній основі, хтось отримував спадщину чи продавав автомобіль. Чи можна запросити до нас інспектора, щоб пояснив людям, чи повинні вони декларувати доходи, в яких випадках повертається податок?
– Так, це можна зробити. Нашими фахівцями проводяться зустрічі з трудовими колективами, на ринках, в навчальних закладах для того, щоб простою та доступною мовою донести вимоги законодавства, права та обов’язки платників податків. І повірте, в більшості випадків регламент таких зустрічей виходить далеко за раніше затверджений. Такі зустрічі особливо актуальні зараз, в період деклараційної кампанії, адже для одних – це можливість почути про обов’язковість декларування окремих доходів, а для інших – про реалізацію їхнього права на повернення частини, а то і всієї суми раніше сплаченого податку. Напишіть, будь ласка, листа на адресу Тернопільської ОДПІ та вкажіть зручний для колективу день та годину.
Відділ організації роботи Тернопільської ОДПІ.