Сергій Надал: «Міський голова – це не кабінетний чиновник, а людина, яка має жити містом і для міста»

Сергій Надал: «Міський голова – це не кабінетний чиновник, а людина, яка має жити містом і для міста»

Останні декілька тижнів у Тернополі були багатими на події: місто отримало нову поліцію, люди – нові платіжки за газ, після зими відновилися ремонтні роботи. Про роботу мерії Тернополя в перші дні весни газеті розповів міський голова Тернополя Сергій Надал.

Під час традиційного ранкового об’їзду Сергій Надал зустрівся  із мешканцями будинків на вул. Чернівецькій, 50 та 52.
Під час традиційного ранкового об’їзду Сергій Надал зустрівся із мешканцями будинків на вул. Чернівецькій, 50 та 52.

Про пріоритети роботи нової поліції

З 12 березня громадський порядок у Тернополі забезпечуватимуть 209 нових патрульних поліцейських. Які кроки вже зроблені для співпраці міської ради та поліції?

Нещодавно я звернувся до начальника Управління патрульної поліції в м. Тернополі Володимира Струка та проінформував його про численні скарги тернополян та громадських організацій щодо несанкціонованої торгівлі на вулицях міста, порушення правил паркування транспортних засобів, факти вандалізму майна комунальної власності та ін.

Зокрема, у листі йдеться, що на вулицях Живова, Шептицького, Оболоня, Л.Курбаса, 15 Квітня у вихідні дні власники транспортних засобів систематично порушують правила паркування, несанкціонована торгівля спостерігається на вулицях Живова, Чорновола, Шептицького, Слівенській, Майдані Перемоги, перехресті Миру-Дружби. Також, попри заборону, деякі заклади торгівлі здійснюють продаж алкоголю після 22 год.

Останнім часом зросла кількість порушень, які пов’язані із нанесенням шкоди комунальній власності міста, зокрема крадіжки саджанців дерев та акти вандалізму.

Як мерія допомагає новій поліції?

Тернопіль приділяє велику увагу питанням безпеки міста. Зокрема, реалізовується програма «Безпечне місто», в рамках якої у місті встановлено систему відеонагляду за основними дорожніми розв’язками. Ці дані будуть доступні й для нової поліції. Більше того, на заходи із покращення громадської безпеки нещодавно з міського бюджету виділено 2 млн. грн., які будуть спрямовані на технічне та матеріальне забезпечення органів поліції.

Також, Тернопільська міська рада, з метою забезпечення ефективнішої роботи патрульної поліції готова надати комунальний евакуатор та місце для зберігання вилучених транспортних засобів. Щодо боротьби із несанкціонованою торгівлею та порушення Правил торгівлі в торгівельній мережі міста допомагати патрульним готові працівники профільних управлінь міської ради.

Про порятунок електротранспорту

Нещодавно, в одному з центральних видань Ви сказали, що електротранспорт має бути пріоритетним у великих та середніх містах України, а його розвиток має підтримуватися на рівні Верховної Ради та Кабінету Міністрів України. В іншому випадку він може зникнути з вулиць міст, а його відновлення обійдеться набагато дорожче. Чи дійсно все так серйозно?

Електротранспорт став знову заручником неефективної системи. Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг тарифів на електроенергію скандальною Постановою №220 підняла тариф на електроенергію для КП «Тернополільелектротранст» більше, ніж удвічі. Але й це не все, протягом 2016 року заплановано ще два етапи підвищення її вартості, що в кінцевому результаті зробить електрику уп’ятеро дорожчою, ніж на момент останнього затвердження тарифу на перевезення.

При цьому незрозуміло, яким чином формується тариф на електроенергію в Україні. Самі експерти вказують на алогічність системи формування тарифу на електроенергію. Скільки потрібно для цього первинних ресурсів таких, як вугілля, газ, мазут, пального для АЕС, де ми його закуповуємо і за якою ціною? Відповідно різного роду підвищення часто не мають під собою реального обґрунтування, відбуваються хаотично.

Чим загрожує таке підвищення тарифу?

Ми вже змушені збільшувати вартість проїзду в електротранспорті. Замість звичних 1,5 грн. пасажирам доведеться платити 2 грн. Але мерія робить все можливе, щоб залишати ціну на проїзд в електротранспорті соціальною, так незмінним тариф залишиться для школярів та студентів – 1 грн. Усі пільгові категорії населення й далі користуватимуться електротранспортом безкоштовно. Однак, продовжувати втримувати ціни буде дуже складно за таких тарифів на електроенергію, оскільки треба зважати, що КП «Тернополільелектротранст» досі не отримав з держбюджету відшкодування за перевезення пільгових категорій населення. При тому, що на електротранспорт припадає близько 40 % всіх перевезень. Найбільшим поганим наслідком для всіх міст України від спроби комерціалізувати електротранспорт може стати його зникнення. Зокрема так сталося у Туркменистані, Узбекистані, Казахстані, де електротранспорт пробували поставити в однакові умови з приватними перевізниками. В результаті він зник. В Україні вже була подібна ситуація у 1990-х, коли комунальний електротранспорт через зношеність та інші проблеми мав великі труднощі з роботою. Тоді рятувалися “маршрутками”. Проте практика показала, що система побудована виключно на приватних маршрутних таксі не здатна забезпечувати перевезення у сучасному місті.

Які Ваші конкретні пропозиції щодо порятунку електротранспорту?

Електротранспорт усюди дотаційний. Навіть у “ліберальних” США, комунальний електротранспорт отримує дотації з бюджету штату, або ж з федерального бюджету. Тож і в Україні саме електротранспорту потрібно приділяти більше уваги на державному рівні. Наприклад, запровадження на 5 років нульової ставки на електроенергію для міського пасажирського електротранспорту. Для державного бюджету це мінімальні затрати, але це дало б потужний імпульс для розвитку екологічного транспорту, що використовує вітчизняну енергію. Це тролейбуси, трамваї, метро, міські електрички. Збережені кошти, які сьогодні витрачаються на оплату електроенергії, можна було б вкласти у модернізацію та оновлення електротранспорту. Зокрема, встановлення нового обладнання, часто дозволяє зменшити витрати тієї ж електроенергії у 3-5 разів. Але потрібний поштовх від держави.

На щастя, Тернополю вдається розвивати екологічний громадський транспорт і без допомоги держави. Які плани маєте на цей рік щодо збільшення тролейбусного парку та розширення мережі?

Ми продовжуємо оновлювати тролейбусний парк міста та ремонтувати вже існуючі тролейбуси. У 2016 році КП «Тернопільелектротранс» капітально відремонтує п’ять тролейбусів. Уже з 18 березня перший відремонтований тролейбус розпочав курсувати маршрутною мережею Тернополя.

Минулого року у Тернополі КП «Тернопільелектротранс» провело капітальний ремонт одного тролейбуса та здобуло досвід. Цього року у наших планах проведення капітального ремонту п’яти таких транспортних одиниць, на що уже виділено відповідні кошти з міського бюджету. Також у 2016 році у Тернополі збудують нову тролейбусну лінію, яка сполучатиме мікрорайони «Аляска» та масив «Дружба», а також заплановано придбати 10 нових великогабаритних тролейбусів, якщо курс іноземної валюти дозволить це зробити.

Як менше платити за тепло та воду

Через дії Уряду в січні та лютому тернополянам прийшли чималі рахунки за спожитий газ. Що стало причиною цього?

Комунальне підприємство теплових мереж «Тернопільміськтеплокомуненерго» з 19 грудня 2015 року проводить нарахування плати за послуги з централізованого опалення з врахуванням температури зовнішнього повітря на основі офіційних даних Гідрометцентру.

З 19 по 31.12.2015 року температура становила +3,020°C. Відповідно розрахункова плата за цей період склала 13,694 грн. за 1 кв.м. опалюваної площі. У січні 2016 року температура -4,297°C, тому розрахункова плата за цей місяць – 17,933грн. за 1 кв.м.

Середня фактична температура зовнішнього повітря лютого 2016 становила +2,821°C. Відтак, розрахункова плата за 1 кв.м. опалюваної площі у лютому склала 12,209 грн., що на 5 грн. 72 коп. менше, ніж за січень 2016 року.

Чи будуть тернополяни платити менше, і що для цього треба?

У Тернополі діє програма термомодернізації, в рамках якої почали встановлювати індивідуальні теплові пункти (ІТП), котрі дозволяють у кожному конкретному будинку забезпечити гаряче водопостачання і тепло. Минулого року у тестовому режимі такий ІТП відпрацював на вулиці Лук’яновича,1. Мешканці цього будинку економили на опаленні до 60 % і витрати на встановлення ІТП окупилися вже на декілька місяців. Цього року мешканців сусіднього будинку на вул Бродівській, 50 побачили рахунки своїх сусідів, які є суттєво меншими і також висловили бажання встановити ІТП. Загалом, у рамках термомодернізації Тернополя заплановано встановити близько 60 ІТП тільки цьогоріч. Тобто, тернополяни можуть звертатися у мерію із заявками на встановлення ІТП у їх будинках. Це реальний механізм боротьби з високими тарифами на опалення.

Де у Тернополі можна купити дешеві продукти

На масиві Дружба тернополяни зможуть щотижня купувати дешевші продукти. Розкажіть про це детальніше.

Кожної суботи на масиві «Дружба» в Тернополі відбуватимуться ярмарки з продажу сільськогосподарської продукції. Відповідне рішення прийняли на засіданні виконкому міськради.

Про організацію торгівлі на «Дружбі» просили самі мешканці цього масиву. Відтак, за доступними цінами на ярмарці можна буде придбати крупи, цукор, борошно, молочні вироби, овочі, фрукти, рибу, м’ясо, мед.

Як і завжди ярмарок проводитимуть кожної суботи на перехресті вулиць Миру-Дружби.

Про медичний захист бійців АТО

Міська рада активно піклується про учасників АТО. Головним, звичайно, є здоров’я наших воїнів. Як саме Ви допомагаєте їм в плані медичних послуг?

На лікування, реабілітацію, зубопротезування учасників АТО та безкоштовні рецепти з міського бюджету виділено 710 тис. грн., з яких на даний момент фактично затрачено близько 110 тис. грн.

Відділ охорони здоров’я та медичного забезпечення активно працює з головними лікарями на предмет активізації роботи по наданню медичної допомоги учасникам АТО, постійного оновлення реєстрів демобілізованих та оптимізації взаємодії первинної та вторинної ланок. Маємо багато подяк від учасників АТО, яким надана медична дорога у вигляді безкоштовного зубопротезування.

Про буденну роботу міського голови

Ви практично щоранку проводите об’їзд міста. На яких об’єктах побували нещодавно та про що спілкувалися з тернополянами?

Об’їзд міста, спілкування з людьми та особистий контроль за проведенням всіх ремонтних робіт у Тернополі є моєю принциповою позицією. Міський голова – це не кабінетний чиновник, а людина, яка має жити містом і для міста. Для прикладу, сьогодні був на вул. Лепкого, 14 – там якраз розпочали ремонт двору.

Вчора зустрічався з мешканцями будинків вул. Чернівецької, 50 та 52, щоб спільно обговорити проблеми долучення цієї вулиці до мережі громадського транспорту. Адже у планах – пустити туди маршрутний автобус і спеціально для цих потреб із міського бюджету були виділені кошти для розширення дороги, облаштування місця для розвороту автобусів та облаштування зупинки.

На зустрічі більшість людей попросили забезпечити їх вулицю громадським транспортом, проте декілька людей не розуміли для чого їм цей проект. Ми дійшли до спільного рішення, що мешканці цієї вулиці збиратимуть підписи, і, якщо більшість буде «за» розширення дороги, облаштування зупинки та створення майданчика для повороту, то уже скоро там курсуватиме автобус та покращиться транспортне забезпечення.

Перед тим були на бульварі Пантелеймона Куліша, 4 та на вул. Симоненка, 16 та 18.

На вул. Симоненка, 16 та 18 комунальники розпочали роботи із облаштування системи водовідведення, а після того розпочнуть ремонт пішохідних та проїжджих частин дворів. Мешканці цих будинків зверталися із проханням облаштувати додаткові місця для паркування, відтак, наразі розглядаємо можливі варіанти.

На бул. Куліша, 4 працівники зняли залишки старого покриття та згодом розпочнуть облаштування бордюрного каменю, пішохідної зони та проїжджої частини.
До речі, у Тернополі цього року заплановано капітально відремонтувати 50 дворів, 16 тротуарів та 17 міжквартальних проїздів, а також Набережну ставу, бульвари Петлюри та Просвіти та інші об’єкти благоустрою.

Розмову вела Віра Сотник.

Автор




Схожі публікації

1 коментар

  1. Avatar
    АНТИНАДАЛ

    Міський голова – це не кабінетний чиновник, а людина, ЯКА МАЄ ЗНАТИ ДЕ ЩЕ Є ВІЛЬНІ ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ, ЩОБ ВСТИГНУТИ ДО КІНЦЯ КАДЕНЦІЇ ЗАРОБИТИ ВСІ ГРОШІ!

    Відповісти

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *