В ІІІ кварталі 2016 року іноземці витратили в Польщі близько 11 мільярдів злотих, що на 5,1% більше ніж в попередньому кварталі, проте на 3,1% менше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. Серед найбільш популярних товарів, які туристи купують в Польщі – будівельні матеріали, а також побутова та комп’ютерна техніка. Про це йдеться у рапорті Центрального статистичного офісу Польщі (GUS), пише vsetutpl.com.
Дослідження Центрального статистичного офісу Польщі свідчить про те, що в ІІІ кварталі цього року 64% іноземців приїхало до Польщі саме з метою шопінгу. 77% їхніх витрат в Польщі пов’язані із здійсненням покупок, і лише 23% із користуванням різноманітними послугами.
Серед іноземців, які перетинають сухопутний кордон з Польщею, найбільше грошей витрачають німці (47,5% від загальної суми витрат іноземців в Польщі за ІІІ квартал 2016 року). На другому місці опинились українці (майже 19%), потім чехи (12,2%), словаки (8,7%), білоруси (7%), литовці (4,4%) та росіяни (1,3%). Поляки в свою чергу найбільше грошей також витрачають в Німеччині, а найменше – в Україні, Росії та Білорусії.
Приблизна вартість послуг та товарів, які за вказаний період придбали іноземці, що перетинають польський відрізок зовнішнього сухопутнього кордону ЄС, складає 2,5 млрд злотих (на 5,9% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, та на 2,1% вище ніж у попередньому кварталі). Поляки, натомість, витратили за зовнішнім кордоном Євросоюзу 122,3 млн злотих. Це на 39,9% і 35% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року та з ІІ кварталом 2016 року відповідно.
Приблизна сума, яку в Польщі витратили власники карт MRG протягом вказаного періоду, складає 545,5 млн злотих, що становить 31,3% від всієї суми, яку українці витратили в Польщі. В середньому іноземець, який потрапив до Польщі в межах дії угоди про Малий Прикордонних Рух, витратив в Польщі 649 злотих ( в попередньому кварталі 2016 року- 590 злотих, а за аналогічний період в 2015 році – 555 злотих).
На що витрачають гроші іноземці (українці) в Польщі
Іноземці, які перетинають зовнішний сухопутний кордону Європейського Союзу на території Польщі, за вказаний період витратили 83% від всієї суми на купівлю непродовольчих товарів, 11% на продукти харчування та безалкогольні напої, а також 5% на різноманітні послуги. Серед непродовольчих товарів найбільш популярними залишаються будівельні матеріали, побутова та комп’ютерна техніка, а також запчастини та аксесуари до автівок.