Усе про основні зміни в оподаткуванні фізосіб – на «гарячій» лінії тернопільських податківців

Усе про основні зміни в оподаткуванні фізосіб – на «гарячій» лінії тернопільських податківців

У приміщенні Тернопільської ОДПІ відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку – «гаряча» лінія. На запитання додзвонювачів відповідала головний державний інспектор відділу організації роботи Тернопільської ОДПІ Галина Оленин.

Моя мама у 2015 році отримала статус резидента Іспанії. У 2016 році продала в Україні будинок, який був отриманий нею у спадщину від батька. Чи потрібно їй сплачувати податок від такого доходу, якщо так, то в якому розмірі?

– Дохід від операцій з продажу не частіше одного разу на рік об’єктів нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи-нерезидента менше трьох років, але були одержані такими фізичними особами у спадщину, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб. При цьому, у разі продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, одержаний дохід буде оподатковуватися за ставкою 18 відсотків для фізичних осіб-нерезидентів.

Моя донька навчається одночасно в двох навчальних закладах на платній формі. Один із них у Польщі. Чи можу я для отримання податкової знижки включити до витрат суми коштів за навчання в даних двох навчальних закладах?

– Насамперед, зазначу, що податкову знижку може отримати виключно резидент, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку. Нормами Податкового кодексу не обмежується кількість навчальних закладів, оплату за навчання в яких можна включати до податкової знижки, однак, встановлено: загальна сума податкової знижки не може перевищувати суму річного загального оподаткованого доходу нарахованого як заробітна плата, зменшена на суму податкової соціальної пільги, за її наявності. Також, Кодексом регламентовано, що платник податку має право включити до податкової знижки суму коштів, сплачених виключно на користь вітчизняних закладів освіти. Таким чином, кошти, сплачені на користь закладу освіти в Польщі, Ви не зможете «показати» у поданій декларації для отримання податкової знижки.

Я зареєстрований як підприємець з 1998 року. У минулих роках неодноразово звертався до  міської податкової для отримання письмової податкової консультації. Чув, що  пройшли зміни в цьому напрямку. Що саме змінилося?

– Суттєві зміни відбулися ще минулого року, адже податкові інспекції «на місцях» надають лише усні консультації, а індивідуальні письмові консультації для платників з початку 2016 року надають контролюючі органи в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, тобто ДФС України.

Іншими змінами, внесеними Законом №1797 до ст.52 та 53 Податкового кодексу, з квітня 2017 року переглянуто порядок надання податкових консультацій, встановлено вимоги до форми запиту на отримання консультації, запроваджено Єдиний реєстр консультацій. Зокрема, письмовий запит на отримання консультації повинен містити такі реквізити: прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, податкову адресу, номер телефону та адресу електронної пошти, якщо така існує; реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серію та номер паспорта, якщо фізична особа відмовилася від реєстраційного номера; зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації; підпис платника податків; дата підписання звернення.

У разі, якщо звернення платника податків не відповідає зазначеним вимогам, консультація не надається, а надсилається відмова.

Також змінено строк надання письмової консультації, який становить зараз 25 календарних днів з можливістю продовження такого строку, але не більше, аніж на 10 календарних днів. У разі продовження терміну розгляду звернення, обов’язково повідомляють про це платника.

Консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті ДФС.

Таким чином, щоб отримати індивідуальну  письмову податкову консультацію, Вам, на сьогодні, слід звернутись до Головного управління ДФС. у Тернопільській області або до ДФС України.

Відділ організації роботи Тернопільської ОДПІ.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *