Не всі країни володіють запасами просторів, тому багатьом доводиться стикатися з безліччю проблем, проектуючи свої повітряні гавані.
Про це повідомляє trendymen.ru.
Ми склали огляд аеропортів, які є незвичайними прикладами інженерної думки, часто страшними, але, тим не менш, відмінно виконують свої обов’язки. Ми оцінювали летовища світу за такими характеристиками – довжина і форма посадкової смуги, розташування і додатковий функціонал.
Як виявилося, аеропортів із злітно-посадковою смугою, яка може одночасно служити шосе для автомобілів і навіть поле для гольфу, в світі виявилося чимало.
Тим не менше ці аеропорти успішно функціонують, приймаючи регулярні рейси з усіх країн.
Міжнародний Аеропорт Куршевель, Франція
На тлі захоплюючою дух краси Французьких Альп є також захоплюючий дух аеропорт. Треба бути божевільним, щоб посадити літак на злітно-посадкову смугу довжиною 525 метрів і ухилом 18,5 %. Аеропорт потрапив у Книгу рекордів Гіннесса «горбатою» і незвично короткою злітно-посадкової смуги. У той час як нічого не підозрюючі пасажири насолоджуються чудовою панорамою гір, пілоти виконують складну роботу. Заходити на посадку доводиться в реально екстремальних умовах, при відсутності видимості кінця смуги. Злітати також припадає на ухилі, щоб набрати необхідну швидкість.
Аеропорт Гібралтару
Міжнародний аеропорт Гібралтару – один з найунікальніших у світі. Його злітно-посадкова смуга не тільки на кілька сотень метрів йде насипом в морі, але і перетинається з діючою автомобільною дорогою. Коли літаки злітають або приземляються, рух автомобілів і пішоходів зупиняється з допомогою світлофорів та шлагбаумів.
На щастя для жителів, аеропорт обслуговує не більше 30 рейсів на тиждень. Проспект Вінстона Черчілля – дорога з інтенсивним рухом, так як єднає країну з сусідньою Іспанією. Причина настільки компактного розташування транспортної інфраструктури – крихітні розміри самого Гібралтару, який займає територію невеликого півострова площею 6,5 кв км.
Аеропорт принцеси Юліани, острова Святого Мартіна
Торець злітно-посадкової смуги аеропорту розташований прямо на морському березі, впритул до пляжу Махо, так що повітряні судна при заході на посадку пролітають на висоті 10-20 метрів над головами туристів, відпочиваючих на пляжі за торцем ЗПС. Місце відоме як «Рай для споттера». Аеропорт названий на честь Юліани (королеви Нідерландів), яка побувала тут в якості кронпринцеси в 1944 році, через рік після відкриття аеропорту.
Аеропорт Свальбард, Шпіцберген, Норвегія
Основний аеропорт, що обслуговує полярний архіпелаг Шпіцберген, розташований в найбільшому населеному пункті та адміністративному центрі норвезької провінції Сваальбард – Лонгйір. Знаходиться біля підніжжя гори Платоберге в 3-х кілометрах на північний захід від Лонгйіра і є самим північним у світі цивільним аеропортом.
Аеропорт Хуанчо-Іраскуін, Антильські острова
За основним критерієм – довжині злітно-посадкової смуги – аеропорт острова Саба «Хуанчо – Іраускін» (Juancho Yrausquin Airport) є найнебезпечнішим у світі. Довжина злітно-посадкової смуги – менше 400 метрів, а сама ЗПС оточена стрімкими скелями і морем. Проблем додає вітер – острів Саба відноситься до Навітрених островів, тобто тут сильний вітер з постійно мінливим напрямком. Саме тому аеропорт закритий для приватних рейсів, а злітати і приземлятися тут можуть тільки спеціально навчені пілоти місцевої авіакомпанії «Windward Islands Airways».
Барра, Шотландія
Аеропорт Барра – унікальний аеропорт з піщаними злітно-посадковими смугами для літаків з укороченими злітно-посадковими характеристиками. Входить в десятку найбільш небезпечних аеропортів світу. Розташований на березі широкої бухти Трай Мор на північній частині острова Барра, Зовнішні Гебріди, Шотландія. Приплив перериває роботу аеропорту, приховуючи його під водою. Можливі екстрені вильоти і прильоти вночі (виставляються світлові позначки центральної лінії ЗПС і світлоповертаючі смужки). Втім, аеродром не сертифікований для використання вночі.
Міжнародний аеропорт Гонконгу
Аеропорт був відкритий для комерційного використання в 1998, замінивши аеропорт Каї Так, і став важливим регіональним вантажним транспортним центром, пасажирським хабом і повітряними воротами в материковий Китай, Східну Азію і Південно-східну Азію. Незважаючи на відносно коротку історію, Міжнародний аеропорт Гонконгу неодноразово завойовував міжнародні нагороди як кращий аеропорт світу. Унікальним його робить той факт, що на території аеропорту розташована база для гри в гольф, причому багато лунок розташовані в таких місцях, куди під час зльоту і посадки літаків краще не потикатися.
Міжнародний аеропорт Тонконтін, Гондурас
Злітна смуга аеропорту Тонконтін, що знаходиться на висоті кількох сотень метрів над рівнем моря, надзвичайно коротка. Її довжина становить всього 1800 метрів. В оточенні гірського пейзажу смуга нагадує зигзаг. Льотчик-анонім пояснює: «З винаходом GPS-навігатора ми отримали можливість лавірувати між гір. Щоб вписатися в смугу, пілотам доводиться в останню секунду робити різкі повороти на 45 градусів.
Міжнародний аеропорт Король Фахд, Саудівська Аравія
Загалом інфраструктура аеропорту була побудована до 1990 році, що дозволило використовувати його військам міжнародної коаліції під час Війни в Перській затоці в 1991 році. Для комерційних перевезень аеропорт відкрився 28 листопада 1999 року. Через погану транспортну доступність багато пасажирів воліли користуватися Міжнародним аеропортом Бахрейн. Дорожня мережа розвинулася і пасажиропотік дещо зріс, але аеропорт Король Фахд продовжує працювати не на максимумі від своєї пропускної спроможності, так як займає рекордну для аеропорту площу – близько 500 квадратних кілометрів.
Міжнародний аеропорт Макао
Злітно-посадкова смуга аеропорту була побудована на штучному насипу в морі поряд з островом Тайпа, на якому розташовані головний термінал і засоби обслуговування управління повітряним рухом. Злітно-посадкова смуга пов’язана з пероном двома рубіжними доріжками.