Пишні святкування, столи, що вгинаються від різноманітних страв, і традиційні весільні конкурси поступово відходять у минуле. Це показуютьрезультати опитування онлайн-сервісу OLX. Українці більше не готові витрачати на весілля всі свої заощадження, та й кількість запрошених гостей уже не обчислюється сотнями.
Весілля – це, безумовно, одна з найважливіших і найзнаменніших подій у житті людей, але сьогодні дедалі більше українців відмовляються від надто гучних і велелюдних бенкетів. Майже чверть респондентів – 23 відсотки проведуть досить скромну весільну церемонію. Крім того, близько третини – 36 відсотків опитаних віддадуть перевагу оплатити витрати на святкування без участі батьків. Про це інформує Оксана Венгровьска, PR-менеджер OLX.
Традиції
Помітно змінилося ставлення до розмаху весіль. 24 відсотки опитаних планують запросити до 30 осіб, 22 відсотки – до 50, тоді як 100-130 гостей покликали б усього сім відсотків респондентів. Що цікаво, вісім відсотків молодих людей узагалі не розраховують на розкішне святкування.
Понад 50 відсотків наших співвітчизників планують повінчатися – це свідчить про те, що й далі зберігаються культурні традиції, глибоко вкорінені в історії.
Серед тих, хто збирається організувати весільне застілля, 54 відсотки покличуть і друзів, і родичів; лише друзів – вісім відсотків, виключно родичів – 38 відсотків.
Планування
Вибір дня весілля цілком однозначний. 64 відсотків респондентів гадають, що найкраще святкувати одруження в суботу, коли більшість не працює, і є ще один вихідний перед трудовим тижнем. 15 відсотків учасників опитування обрали п’ятницю, а 14 відсотків – неділю.
Щодо «весільного сезону», то найпопулярніші місяці – квітень (17 відсотків), червень (18), липень (17) і серпень з вереснем (14 відсотків).
Крім того, респондентам ставили три запитання:
- Чи плануєте ви ще якісь розваги для гостей?
Хоча більшість або не планують узагалі, або обмежаться певними конкурсами, серед відповідей булий цікаві пропозиції: дерево бажань з відбитками пальців гостей, купанняв озері на катамаранах і навіть наукове шоу.
- Чи входить у ваші плани весільна подорож? Якщо так, то куди?
Серед найпопулярніших варіантів: Карпати, Туреччина, Єгипет, Болгарія або просто «на море».
- Як би ви порадили молодятам планувати весілля?
Більшість радять уважно ставитися безпосередньо до підготовки, а також робити це виключно самостійно. Головне – завчасно і на власний смак.
Бюджет
Чим менше гостей, тим менший і бюджет заходу – це цілком логічно. 22 відсотки опитаних збираються витратити на весілля до 20 тис грн; 22 відсотки – від 20 тис грн – до 40 тис грн; 18 відсотків – 40-60 тис грн. І тільки один відсоток українців готові витратити на святкування одруження від 250 тисяч до 300 тисяч гривень.
На особу більшість планує витратити до 300 до 500 грн (38 відсотків опитуваних). Від 500 – до 800 грн готові витратити 20 відсотків респондентів. А 17 відсотків молодят сподіваються вкластися у суму до 300 грн на людину.
Сьогодні не прагнуть влаштовувати грандіозні дорогі святкування, віддають перевагу невеликим закритим, але затишним вечіркам.
Показово, що українці, які збираються створити молоду сім’ю, ще й вельми самостійні. З опитаних 36 відсотків оплатять свою весільну церемонію самі, 48 відсотків молодят розділять витрати з батьками навпіл, і тільки 16 відсотків респондентів повністю покладуться у фінансових питаннях на близьких родичів.
Невеликий бюджет весілля знімає ще одну проблему – потребу брати кредит. Раніше багатьом доводилося позичати гроші в банків, щоб організувати гідне свято. Зараз тільки 9 відсотків українців візьмуть позику в банку.
Витрати на день одруження переважно діляться порівну: між сторонами нареченого і нареченої. Так, 65 відсотків респондентів вважають, що реєстрацію в РАЦСі повинні оплатити наречений і наречена порівну, 80 відсотків гадають, що так само треба вчинити й щодо бенкету. Врдночас, 53 відсотки опитаних вважають, що обручки молодятам повинна придбати сім’я нареченого.
В опитуванні OLX узяли участь жителі всіх областей України, переважно – жінки. Переважна частина опитаних – віком від 20 до 24 років (52 відсотки), хоча є й інші вікові категорії: до 19 років (8 відсотків), від 25 до 29 років (26 відсотків), від 30 до 34 років (7 відсотків), 35 років і старші (7 відсотків).
Найбільше респондентів із Києва (19 відсотків), Львова (9 відсотків) і Дніпра (8 відсотків). Усього було оброблено 400 заповнених анкет.
Довідка
OLX – сервіс оголошень № 1 в Україні. Українська база сервісу налічує понад 12 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 3 млн нових пропозицій. Щосекунди на сервісі публікується два нових оголошення.
За даними компанії «Gemius», ресурс уходить до топ-10 найпопулярніших сайтів серед українців (fusion-панель, січень 2017 рік). Кожен другий Інтернет-користувач з України відвідує сервіс мінімум один раз на місяць.