Вішінг (англ. — Vishing) – один з методів шахрайства, коли в довірливих інедосвідчених українців через телефони видурюють шалені суми грошей. За підрахунками експертів, які займаються цією проблемою, рахунок іде на мільйони. Як зупинити хвилю кібершахрайства? Про це інформує відділ комунікації ГУНП Тернопільської області.
Поліцейські, що називається, б’ють в усі дзвони, застерігаючи людей від подібного роду шахраїв. Сьогодні ми вкотре розповімо за якою схемою працюють пройдисвіти і як вберегтися й не потрапити у їхні тенета.
Обман полягає у тому, що зловмисники, вдаючи з себе працівників банку чи співробітників служби безпеки фінустанови, телефонують власникам платіжних карт і дізнаються в них конфіденційну інформацію, або спонукають до певних дій з картковими рахунками.
За статистикою, минуло року в Україні шахраї з допомогою вішінгу викрили з карткових рахунків українців майже триста мільйонів гривень. І втрати від такого виду шахрайства ростуть з шаленою прогресією. Тільки вдумайтеся, у порівнянні з 2015 роком сума заробітків пройдисвітів виросла більше ніж у понад п’ять разів.
Поліцейські Тернопільщини щодня реєструють як мінімум один-два випадки подібного шахрайства. Заявники – переважно клієнти Приватбанку, Ощадбаку, один з останніх фактів – одинадцять тисяч гривень втратила власниця банківської картки Укрсоцбанку.
Суми втрачених тернополянами коштів – від півтори до майже тридцяти тисяч гривень. Одне з останніх «рекордних збагачень» – двадцять шість тисяч гривень пройдисвіти викрали з картки жителя обласного центру.
Поліцейські звертаються до всіх, хто є клієнтом будь-якої фінансової установи, має на руках платіжну картку – такий вид шахрайства може статися з кожним, незалежно від віку, статі, соціального статусу. Єдиний спосіб вберегтися – не вестися на жодні телефонні розмови, якщо в слухавці чуєте, що це працівники банку. Проігноруєте подібну розмову – залишитися з грошима!
Пам’ятайте співробітники банку ніколи не дізнаються у клієнтів конфіденційну інформацію у телефонному режимі або через СМС. Повідомлення з інформацією про те, що рахунки або платіжні картки будуть заблоковані, а також дзвінки від служби безпеки банку є фейковими.
Головна умова вашої фінансової безпеки — нерозголошення конфіденційних даних, таких, як ПІН-код картки, пароль доступу до рахунку або послуг банку, CVV-код картки, термін її дії, номер паспорта, ІПН і тому подібне.
Будьте відповідальні і менш довірливі – і це вбереже вас від різного роду пройдисвітів.