Правоохоронці вже неодноразово застерігали, попереджали та нагадували по радіо, телебаченню і на сторінках преси про так звані «телефонні шахрайства», однак жителі краю продовжують потрапляти на гачок аферистів.
«Ваш син у міліції. Готуйте гроші» – за такою, вже знайомою схемою, шахраї ошукали чергову жертву, 77-річну жительку обласного центру. На стаціонарний телефон до потерпілої зателефонували у суботу 24 жовтня, близько 22 години. В слухавці пролунав незнайомий голос. Співрозмовник представився працівником міліції і повідомив пенсіонерці, що її онук вчинив дорожньо-транспортну пригоду і тепер йому загрожує в’язниця. Проте одразу заспокоїв бабусю, мовляв, проблему можна вирішити – потрібні лише гроші. Перелякана старенька одразу погодилася віддати за порятунок онука усі заощадження. Псевдоміліціонер попрохав назвати адресу та повідомив, що за грошима приїде його співробітник.
Гроші жінка передала у під’їзді будинку. Схвильована повернулася додому та стала чекати звістки від онука. Лише під ранок нарешті сама набрала номер родича. Той, вислухавши бабусю, сам зателефонував правоохоронцям. За фактом шахрайства відкрито кримінальне провадження.
Правоохоронці знову і знову застерігають краян від подібних афер. Легше запобігти шахрайству, ніж розраховувати на повернення грошей.
Що робити, якщо вам все ж зателефонували?
1. Запитайте у того, хто телефонує як його звуть і в якому райвідділі він працює, перепитайте фамілію та ім’я родича (на цьому пройдисвіти зазвичай кидають трубку).
2. Зателефонуйте родичу. Якщо його телефон відключений – не панікуйте. Зателефонуйте до відділку і дізнайтеся, чи знаходиться там ваш родич.
3. Завжди перевіряйте отриману інформацію від незнайомців. Не поспішайте виконувати їх умови!
4. Якщо ж сталася біда, не зволікайте телефонуйте до міліції.