Європейською науково-промисловою палатою, починаючи з 2013 року, щорічно складається міжнародний рейтинг вищих навчальних закладів ARES (Academic Ranking of World Universities-European Standard). Рейтинг ARES оцінює здатність університетів забезпечувати студентів необхідними знаннями, брати участь у науково-дослідній діяльності, а також можливістю активно спілкуватися з майбутніми роботодавцями.
Рейтинг містить чотири категорії оцінок, розділених на підкатегорії.
1. Категорія A (AAA, AA +, AА, А +, А): висока якість викладання, наукової діяльності та затребуваності випускників роботодавцями (High quality performance).
2. Категорія B (BBB +, BBB, BB +, BB, B +, B): надійна якість викладання, наукової діяльності та затребуваності випускників роботодавцями (Good quality performance).
3. Категорія C (CCC +, CCC, CC +, CC, C +, C): адекватна якість викладання, наукової діяльності та затребуваності випускників роботодавцями (Sufficient quality performance).
4. Категорія D (DDD +, DDD, DD +, DD, D +, D): неадекватна якість освіти, наукової діяльності та затребуваності випускників роботодавцями з істотним ризиком (Conditional failure). Ця категорія засвідчує повну невідповідність вишу євростандартам.
Особливістю рейтингу ARES є те, що він обробляється автоматично, повністю виключивши залучення людського фактора. Таким чином усуваються недоліки Шанхайського рейтингу, основним критерієм якого є наявність у виші Нобелівських лауреатів та QS World University Rankings (критерій – випадковий вибір експертів).
Основні параметри цьогорічного рейтингу включали такі показники: якість навчання; наявність стратегічного управління університетом і правил, спрямованих на покращення якості освіти; регулярна оцінка і корекція методів викладання; проведення моніторингу педагогічних підходів; досягнення викладачів у освітній та науковій роботі у 2016-2017 н. р., кількість конференцій і симпозіумів, у яких вони брали участь у 2016 році; перелік зарубіжних вишів, з якими співпрацював університет, виконуючи наукові або освітні програми; співвідношення кількості публікацій у наукових журналах з числом науково-педагогічних працівників; наявність програми з розвитку співпраці з потенційними роботодавцями. Бралися до уваги й індивідуальність університету та його роль у розвитку національної і регіональної економіки та культури.
Щодо аналізу взаємодії університету та роботодавців, то основний блок питань пов’язаний з тим, наскільки виш погоджує свої освітні програми з потребами ринку, чи існують в університеті методики оцінки освіти з боку роботодавців і студентів.
Серед вітчизняних університетів лише 73 виші пройшли у категорії А-С рейтингу ARES-2017. Решта мають серйозні проблеми з рівнем якості освіти.
У трійку лідерів увійшли Київський національний університет імені Т. Шевченка, Національний технічний університет України Київський політехнічний інститут і Сумський державний університет. Тернопільський національний економічний університет посів 13 позицію – категорія ВВВ (у 2016 році – 14 місце у категорії ВВ+), показавши значне зростання за рік. Наразі у категорії ВВВ, крім ТНЕУ, знаходяться ще чотири вузи України: Національний університет Львівська Політехніка, Національний авіаційний університет, Донецький національний медичний університет ім. М. Горького, Європейський університет.
Зарубіжні університети-партнери ТНЕУ у своїх національних рейтингах ARES-2017 проходять за такими категоріями: Карагандинський державний технічний університет ВВВ+, Білоруський державний університет інформатики і радіоелектроніки, Гродненський державний університет імені Янки Купали – ВВВ, Державний економічний університет ім. Шота Руставелі ВВ+, Брестський державний технічний університет В+. Це свідчить про високий рейтинг ТНЕУ у міжнародному науковому середовищі.
Рейтинг ARES проводиться у відповідності до Європейських стандартів. Кандидат у президенти США Б. Сандерс говорячи про ідеальну модель вищої освіти, посилався не на Гарвард чи Стенфорд, а поставив у приклад Європейські університети. «Це не радикальна ідея, у минулому році Німеччина усунула плату за навчання. Фінляндія, Норвегія, Швеція і багато інших країн світу також пропонують безкоштовне навчання для всіх своїх громадян. З економічної точки зору, відомо, що чим більше освічених людей, тим сильніше економіка країни». Німеччина, Франція, Фінляндія є одними з найбільш високопродуктивних країн, а їх університети входять у список топ-200 університетів континенту. ARES оцінює університети з Європейських позицій, які сфокусовані на заходах університету, спрямованих на підвищення якості освіти та рівень професорсько-викладацького складу.
Детальна інформація про рейтинг: http://eurochambres.org/