Примусового переведення на картки не буде: Укрпошта виплачуватиме пенсії та соцдопомоги

Примусового переведення на картки не буде: Укрпошта виплачуватиме пенсії та соцдопомоги

Заяви Пенсійного фонду України щодо примусового переведення виплати пенсій на банківські картки викликала значний резонанс. Не всі літні люди мають досвід користування картками. А більшість із них, йдеться про сільських мешканців, не мають доступу до банкоматів, аби зняти з картки готівку.

30 квітня прем’єр-міністр Денис Шмигаль заявив: примусового переведення на картки не буде. Отримання пенсій та соцвиплат має бути комфортним для пенсіонерів, а отримання пенсій на картку є правом, але не зобов’язанням  пенсіонера, йдеться у заяві прем’єра.

Ця заява відобразилася у змінах до постанови № 277 через місяць – відповідна постанова (№ 546 від 26 травня 2021 року) була оприлюднена на сайті Кабміну 2 червня. Крапку в історії про примусове переведення пенсіонерів на банківське обслуговування поставлено – до 2023 року доставкою пенсій буде займатися Укрпошта. «Пенсіонер сам має обирати, де і в який спосіб йому зручно отримувати пенсію… І ніхто не має права змусити його робити вибір не на свою користь», – прокоментував зміни гендиректор Укрпошти Ігор Смілянський.

Чому відмінили обов’язкове переведення пенсії на картки?

МінСоц та ПФУ неодноразово наголошували на необхідності переведення пенсійних та соціальних виплат у безготівкову форму. Підтримує таке рішення і Укрпошта, але за умови – перехід має відбуватися поступово й так, щоб питання отримання коштів не перекладалося на пенсіонерів. Зараз Укрпошта доставляє пенсії для понад 3,5 млн. пенсіонерів додому. Вартість доставки не перекладається на пенсіонерів – цю послугу оплачує держава. Але з переведенням виплат на банківські картки, пенсіонерам самим слід подбати про те, де і як зняти гроші. Завдання не з легких, бо з понад 27 тисяч населених пунктів в Україні банкомати є лише у 4,3% міст. А значна кількість пенсіонерів проживає у сільській місцевості, де банківської інфраструктури немає взагалі. Якщо виплату пенсій перевести на картку, ці люди не будуть мати, де зняти гроші.

Відсутність доступу до терміналів і банкоматів стала основною причиною відтермінування переходу на банківські картки. Фактично, Укрпошта – єдина компанія, яка на сьогодні може забезпечити пенсіонерам в селах доступ до готівки.

Що робити пенсіонерам, які хочуть повернутися на обслуговування до Укрпошти?

Поки вирішувалася доля пенсійних виплат, пенсійні фонди заагітували деяких пенсіонерів відкрити банківські рахунки для отримання пенсії. Якщо це незручно, нова постанова дозволяє пенсіонеру повернутися на обслуговування до Укрпошти. Подати заяву до ПФУ можна особисто або відправити документи поштою.

Законних підстав відмовити в отриманні соцвиплати чи пенсії через пошту або змусити переходити на обслуговування в банк ні в Пенсійного фонду, ні в управлінь соцзахисту немає. Такі дії працівників можна кваліфікувати як зловживання службовим становищем, що за чинним ККУ карається позбавленням волі на термін до трьох років.

Якщо працівники ПФУ чи УСЗ під час консультації змушують відкривати рахунок в банку – це маніпуляція. Діє гаряча лінія Укрпошти, куди пенсіонери можуть звертатися у разі, якщо їм відмовили у переведенні отримання пенсії через Укрпошту. Залишити заявку можна за телефоном: +38 (044) 354-52-73 або надіслати електронним листом на адресу: pv@ukrposhta.ua

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *