Всі гроші за проїзд без квитка ідуть в кишеню перевізникам

Всі гроші за проїзд без квитка ідуть в кишеню перевізникам

Тернополяни борються за чесні тарифи на проїзд у громадському транспорті. Днями містянам можуть оголосити нові ціни.

Минулої неділі мешканці Тернополя вдруге за місяць зібралися на мітинг через тарифи в маршрутках і тролейбусах. Людей обурили нові ціни, які міська рада оголосила з 1 листопада, не пояснивши, звідки такі цифри. Найбільше тариф зріс для тих, хто розраховується готівкою: до 9 гривень у маршрутках і 8 – у тролейбусах. Найменше мали б платити власники пільгової «Картки тернополянина». Проте, і для них тариф підвищили на 2 гривні: до 5 – у тролейбусах і 6 – у маршрутках.

На віче активісти розповіли, що проводять паралельний розрахунок вартості перевезень. Цифри не є остаточними, але вони вже кардинально відрізняються від тих, якими послуговувалися міські чиновники, коли намагалися запровадити в Тернополі нові тарифи.

– Громада вимагала показати, на основі яких даних рахували тариф, – розповів голова правління ГО «Центр локального розвитку та громадських ініціатив» Іван Рудакевич. – Минулого тижня міська рада таки оприлюднила документи. Спершу звучали заяви, наче собівартість поїздки одного пасажира в маршрутці – 8 грн. 82 коп., у тролейбусах – трохи більше 8 грн. Після цього ми самі взялися рахувати за формулою, яка була на сайті муніципалітету. Цікаво, що коли ми назвали перші результати підрахунку, то начальниця міського управління економіки озвучила вже іншу цифру собівартості – близько 6 грн. На жаль, нам дали надто загальні дані щодо тролейбусів, тому поки не можемо порахувати реальної ціни на квитки. Зате вже маємо дані щодо маршруток. За нашими підрахунками, собівартість квитка може становити близько 4-4,95 грн.

За його словами, для більш точних даних потрібно здійснити, як і вимагають у міської влади, незалежний аудит галузі. Проте, зрозуміло, що тариф завищили. Цифри у розрахунках влади – не відповідають реальності, кажуть тернополяни.

– Ми з’ясували, що в документах міськради подана, наприклад, завищена вартість технічних витрат – на амортизацію, акумулятори, – пояснює Іван Рудакевич. – Водночас говорили з водіями, є дуже багато кричущих фактів, що самі ж перевізники економлять навіть на гальмівній системі автобусів. Вже багато ішлося і про те, що замість 197 заявлених владою маршруток їздить лише близько 145. І, звичайно, кількість пасажирів. Ми запустили флешмоб в соцмережах, щоб люди в кінці дня викладали номери квитків із маршруток. Простежуємо, що лише один автобус перевозить за добу від 600 до 900 пасажирів. Виходить не 20 мільйонів заявлених владою, і навіть не 25, а 28-30 мільйонів пасажирів у рік.

Свої дані розрахунків активісти передали у міську раду, на розгляд профільної депутатської комісії. Днями вона має озвучити попередні результати перевірки і, ймовірно, нові тарифи на проїзд.

Тим часом тернополян закликають не бути байдужими і брати квитки за проїзд.

– Пам’ятайте самі й кажіть близьким: потрібно брати у водіїв квитки, навіть якщо вони не видають їх самі. – зауважує активіст Олег Синовець. – Адже всі гроші, які ми платимо за проїзд без квитка, не йдуть а розвиток міста, а в кишеню перевізника чи водія.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *