Громадські слухання чи безликий «одобрямс»?

Громадські слухання чи  безликий «одобрямс»?

Днями у невеличкій кімнатці Українського дому чиновники тернопільської міської ради тишком-нишком хотіли провести буцім то громадські слухання з обговорення одного з найважливіших для розвитку нашого міста документів – плану зонування території.

український дім

На переконання деяких місцевих депутатів, вже навіть у процесі підготовки до проведення цього заходу організатори явно порушили чинні інструкції. Ще більше запитань до мера виникло у народних обранців  після того, як ці кулуарні «слухання» мало не відбулися. На щастя, на перешкоді непрозорих намірів влади стала активність та небайдужість тернополян, їхнє вболівання за долю рідного міста. Відтак, вони звернулися з відкритим листом до міського голови Тернополя Сергія Надала і закликали його зробити все необхідне для забезпечення  якнайширшого громадського обговорення майбутнього обличчя Тернополя.

 

Шановний міський голово!

Ми звертаємось до Вас з відкритим листом в історичний час нового українського піднесення. Український народ, заполонивши майдани наших міст, відкрито повстав проти дій влади. Чашу народного терпіння переповнили нехтування, зневага, обман, беззаконня, вседозволеність та тотальна корупція в діях центральної влади країни. Хочемо звернути вашу увагу, що  громада міста, формуючи місцеве самоврядування, прагне до зовсім інших взаємовідносин з  владою, яку вона обирає, а саме до відкритості, гласності, прозорості її дій та служіння мешканцям конкретного населеного пункту.

Що ж ми маємо?

Наведемо лише один приклад, як посадовці міської ради готували  громадські слухання з обговорення містобудівної документації «План зонування території міста Тернополя»  – одного із трьох документів, які складають містобудівну документацію та від яких залежить подальший розвиток міста на десятиліття.
План зонування території – надзвичайно важливий документ, бо він встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови, ландшафтної організації території , охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі об’єктів історико-культурної спадщини і розробляється з метою регулювання планування та забудови території з врахуванням державних, громадських та приватних інтересів, створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, інтересів громади та інвесторів.

А чи знаєте ви,  як здійснювалася підготовка і як прагнули провести ці слухання у нашому місті? Складається враження, що спеціалісти управління містобудування міської ради не знайомились ні з ДСТУ Н Б Б.1.1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)» ні з постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року за №555, якою затверджено «Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні».

Якщо проект плану зонування території Тернополя хоча б в  електронному форматі розміщений на сайті міської ради і кожен тернополянин може з ним ознайомитись, то Генеральний план Тернополя розроблений і прийнятий декілька років назад  заховали подалі від людського ока за сімома замками,  і невідомо з яких причин він не розміщений навіть на сайті міської ради. Тим часом у місті поширюється інформація, що до генплану постійно вносять зміни і, зазвичай, заднім числом.

Чи відомо вам, що при підготовці до громадських слухань допущено грубі порушення вищезгаданих документів, адже текстова частина зонінгу не оприлюднювалась, а із 18-ти пунктів, зазначених в Порядку проведення громадських слухань, частково виконано лише один – в частині оприлюднення інформації, куди мешканці міста можуть подавати свої пропозиції та зауваження. Решту пунктів, в тому числі такі як оприлюднення прогнозованих правових, економічних та екологічних наслідків від реалізації в життя містобудівної документації, друкування матеріалів слухань в засобах масової інформації, випуск і розповсюдження брошур та інших важливих процедурних питань організації оприлюднення матеріалів і проведення слухань, не виконано.

Погоджувальна комісія, у якій мали б працювати не менше, як 50 відсотків представників  громадськості, була створена із грубим порушенням вищеназваної постанови Кабінету Міністрів.

Також не були оприлюднені результати розгляду пропозицій громадськості до проекту плану зонування території .

Чи знаєте Ви, що для проведення слухань організатори у приміщенні Українського дому замовили кімнату лише на 30 місць(!!!), а оголошення про місце проведення слухань з’явилося  на сайті міської ради менше, ніж за добу до їх проведення. Складається враження, що міська рада свідомо намагалась перетворити громадські  слухання  з обговорення такого значимого за своєю суттю та масштабом документа у формальний кулуарний «одобрямс».

Тому, за результатами голосування, 16 учасників громадських слухань із 28, які прийшли на цей захід, прийняли рішення про призначення іншої дати громадських слухань, запропонували змінити склад погоджувальної комісії та у повному обсязі виконати  затверджений Порядок проведення слухань.

Наведемо кілька прикладів, як під час назвемо так – неформального (неофіційного) обговорення посадовці міської ради намагались пояснювати спірні питання.

Так, на звернення близько 400 мешканців мікрорайону і депутата міської ради Петра Ландяка про недопущення забудови стадіону на проспекті Злуки, який належав ВАТ «Текстерно», начальник управління архітектури   В. Бесага сказав, що згідно з Генеральним планом міста (повторюємо: якого навіть на сайті немає) територія стадіону визначена для житлової забудови і тому це підтверджено проектом плану зонування цієї території. А на питання заступника отамана міста Тернополя Українського реєстрового козацтва пана  Олексія Порфір’єва, чому сквер на вулиці Юності, який відповідно до рішення міської ради від 28 листопада 2008року  за № 5/22/1 прийнято віднести до рекреаційної зони озеленених територій загального  користування Р-3  (парки і сквери), тепер віднесено вже до  зони Ж-3, тобто  до житлової забудови    В. Бесага взагалі не відповів. Тобто тут прив’язки до попередніх рішень міської ради чомусь вже немає!!!  Для нас також незрозуміло, чому, незважаючи на те, що споруди  Інституту економіки і підприємництва розміщені в зоні Г-3 (навчальні зони) і що у проекті плану зонування він є в переліку навчальних закладів  під №70, вирішили за ініціативою цього ж інституту забудувати його стадіон. Невже інститут може функціонувати без стадіону?  Де тут логіка і чому не чують протестів 90 відсотків мешканців цього мікрорайону. Давайте проведемо громадське обговорення цього питання безпосередньо на місці розміщення стадіону.

Або ще одне питання: на якій підставі земельну ділянку на вулиці Орлика, яка перебуває в користуванні релігійної громади як цілісна і знаходиться також у рекреаційній зоні Р-3 (парки і сквери), поділили на дві частини і одна з них також стає зоною житлової забудови. На підставі  чого в проекті плану зонування території зазначено дві ділянки, адже церква юридично не відмовилась від частини ділянки і вона є цілісною.

А чи дотриманий Генеральний план міста в частині окремих забудов у парках міста???

Чому існують різні підходи до різних ситуацій?

В одному випадку начальник управління архітектури каже, що план зонування території узгоджували  з Генеральним планом міста, а в іншому  – цього зв’язку немає.

Чим керуються посадовці?

Виходячи із наведеного вище, просимо вас, як міського голову, детально вивчити це питання, так як воно є надзвичайно важливим для подальшого розвитку  нашого міста,  дати необхідні доручення службам міської ради для належного розгляду всіх зауважень мешканців міста стосовно проекту плану зонування території та забезпечити  належну підготовку   громадських слухань, як це визначено «Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні».

 

Депутат Тернопільської міської ради

Карпишин Н.І.

 

Депутат Тернопільської міської ради, голова Тернопільської міської організації «Асоціація споживачів житлово-комунальних послуг» 

Ландяк П.Д.

 

Представник ініціативної групи “Тернопіль –моє місто»

Любецький А.В.

 

Представник мешканців вул.Орлика

Міляновський Е.С.                                                                                                                                                                                

                                                                                                            

Заступник отамана м.Тернополя Українського реєстрового козацтва

Порфір’єв О.В.                                                                                                                                             

 

Голова громадської ради   з питань екології та житлово-комунального господарства Тернопільської міської ради

Філь О.Г.

 

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *