Дорожники під час аномальних опадів витягнули на «трьох горах», що на Монастирищині, майже 30 фур

Дорожники під час аномальних опадів витягнули на «трьох горах», що на Монастирищині, майже 30 фур

Дороги загального користування Тернопільщини, якими опікується Служба автомобільних доріг області, налічує 5 тисяч кілометрів, з яких  1,5 тисячі – дороги державного значення, решта – місцеві.  Головною підрядною організацією, яка виконує більшість робіт на дорогах області, як у літній так і у зимовий період, є ДП «Тернопільський облавтодор».

У структурі Тернопільського облавтодору є 19 відділень (райавтодори та дорожньо-експлуатаційні дільниці), які є в кожному районі області та обслуговують певну кількість кілометрів доріг.

Про роботу і зимове утримання автошляхів спілкуємось із Петром Непіпом, начальником філії Бучацького райавтодору.

Петре Васильовичу, розкажіть чим займається організація, якою ви керуєте? Які дороги обслуговуєте?

– Основне наше завдання – якісно і вчасно виконувати роботи, аби забезпечити нормальний, безперебійний рух транспорту дорогами, які обслуговуємо. Загалом піклуємось про 540 кілометрів доріг загального користування державного та місцевого значення у двох районах області. Це – 260 кілометрів   у Монастириському районі та 280 – у Бучацькому. Весна, літо і осінь для нас, дорожників, – час ремонтів .   А взим ку дороги розчищаємо, посипаємо, часто н адаємо допомогу водіям, витягуючи фури та автівки.

Якщо говорити про зимове утримання доріг, як боролись з нещодавньою стихією?

– Працювали цілодобово, задіяли всі наявні потужні механізми. Було тяжко фізично, бо ж декілька днів , практично , без відпочинку провели на дорогах . А ле це наша робота і мусимо її виконувати, аби забезпечити рух транспорту.

Чи є якісь проблемні ділянки на дорогах , які обслуговуєте? Якщо так, то які саме?

– Так, є досить проблемні ділянки у зимовий період. До прикладу, об’їзд міста Бучач. Це – дорога державного значення Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль. На цій ділянці взимку часті снігові перемети, оскільки попри дорогу немає снігозатримуючих насаджень. Наші працівники щороку майструють там спеціальні щити. Вони допомагають у негоду зменшити перемети, затримуючи сніг, який намітає вітер з відкритих територій.

Чи не простіше на таких ділянках посадити дерева або кущі?

– М и розглядали це питання, однак , саме на ділянці обходу Бучача не маємо права цього зробити , згідно із законом, оскільки у нашому розпорядженні  лише 18 метрів відводу землі від осі дороги, а цього не достатньо. Тому , рятуємось пасивним снігозахистом у вигляді щитів. До речі, на цій ділянці щороку встановлюємо три кілометри такого снігозахисту. Є в нас ще одна проблемна ділянка на тій же дорозі – у Монастириському районі. Це , так звані , « три гори » – Бучацька, Березівська і Гончарівська. Це – три спуски та підйоми, розташовані практично одні за одними. У зимовий період там часто зупиняють рух фури.

Чому саме фури? Легкові автомобілі проїжджають?

– Так, легковики проїжджають, а фури, як , показує досвід, часто нехтують правилами підготовки своїх транспортних засобів до експлуатації у зимовий період. Вони не мають ні ланцюгів протислизькості, ні зимових шин, у кращому випадку «взуті» в демісезонні. Та й, зазвичай, вони перевантажені. А коли, до прикладу, як у листопаді , чи тиждень тому, випала аномально велика кількість опадів, ми тільки на «трьох горах» витягнули близько 30 фур, жодна з яких не була обладнана ланцюгами.

Що б ви хотіли порадити водіям, які все ж вирішили вирушати в дорогу,  незважаючи на несприятливу погоду?

– У першу чергу, правильно підготувати свої автомобілі до зими, особливо це стосується власників великоваговиків. Негоду краще все ж перечекати, до того ж , попри дорогу є для цього спеціально облаштовані ділянки відстою транспортних засобів. Тоді й очисна техніка швидше та безперешкодно зможе працювати, і заторів не буде.

Прес-служба САД у Тернопільській області .

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *