Харчі та допомога армії: як українці витрачають гроші під час війни?

Харчі та допомога армії: як українці витрачають гроші під час війни?

Уперше від квітня цього року в українців поліпшилися споживчі настрої. Люди більш позитивні щодо перспектив власного матеріального становища та розвитку економіки країни загалом. Наразі ж українці продовжують витрачати більшість свого бюджету на їжу та економити на відпочинку.

Детальніше розповідає Центр громадського моніторингу та контролю. 

Індекс споживчих настроїв трохи зріс

В Україні зріс Індекс споживчих настроїв громадян: минулого місяця піднявся на 7,3 пункти та становить 70,1. Про це свідчить дослідження Info Sapiens “Споживчі настрої в Україні” у липні 2024 року. “Після кількамісячного падіння усіх ключових показників споживчої впевненості, ми бачимо тенденцію до відновлення у липні 2024 року. У липні ми спостерігаємо значне підвищення як споживчих настроїв населення, так і більш позитивну оцінку економічних очікувань”, – коментують аналітики Info Sapiens.

Щоб визначити індекс споживчих настроїв, респондентам ставлять низку запитань щодо зміни матеріального становища їхньої сім’ї, прогнозів щодо економічної ситуації в країні, а також готовності людей робити великі покупки. Значення індексу максимально може сягнути 200 – якщо всі громадяни позитивно оцінюють економічну ситуацію. Значення індексу менше 100 означає, що в суспільстві переважають негативні оцінки.

Їжа, ліки та кафе

Тим часом Приватбанк оприлюднив інформацію, які покупки українці найбільше оплачували картками від початку року. Це, передусім, продукти харчування – частка оплат у продуктових магазинах та супермаркетах становила 44%. На другому місці – покупка ліків та товарів для здоровʼя (6,6%). На третьому – оплата в закладах громадського харчування (6,4%).

Витрати на одяг та взуття становили 4,5% від обсягів безготівкових оплат українців, палива – 4,2%. На відпочинок українці витратили лише 1,4% коштів зі своїх карток.

Загалом, від 1 січня цього року клієнти приватбанку зробили покупок на 451 млрд грн.

Донати на армію – в пріоритеті

Те, що більшість свого бюджету українці витрачають саме на їжу, підтверджують і дані дослідження “Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення” від “Делойт” в Україні. За його результатами,  минулоріч ми витрачали на продукти харчування приблизно 66% відсотків свого бюджету. А це – вдвічі більше, ніж середній світовий показник.

Водночас, відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося: 55% опитаних робили це значно рідше, ніж раніше. 65% респондентів економили на розвагах поза домом. Натомість стали популярнішими онлайн-розваги: 32% опитаних збільшили витрати на перегляд ТБ та стримінгових каналів.

Минулого року 92% українців донатили на допомогу ЗСУ або постраждалим внаслідок воєнних дій. 33% робили це регулярно. Також, порівняно з 2022-им, вдвічі зросла кількість тих, хто постійно донатить, перебуваючи за кордоном: таких стало 38%.

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *