Порівняння системи навчання в Україні та за кордоном: досвід трьох учнів

Порівняння системи навчання в Україні та за кордоном: досвід трьох учнів

У світі існує багато різних систем освіти, кожна з яких має свої особливості та переваги. Для отримання кращого розуміння різниці між українською та закордонною освітою ми звернулися до учнів із різних країн, які поділилися своїм досвідом та особливостями навчання.

Сергій Магула, Lake Park High School, США

У «Lake Park High School» у штаті Іллінойс (США) Сергій навчається вже рік. Однією з найбільших відмінностей називає  вільний вибір предметів. Учні можуть обирати ті предмети, які їх цікавлять, що дає можливість глибше вивчати дисципліну та розвивати свої інтереси. Крім того, школа пропонує широкий спектр позаурочних активностей, включаючи гуртки, змагання та заходи, що сприяють розвитку та розвагам учнів поза межами навчання.

«Щодня ми маємо однакові уроки протягом семестру, що є також великою відмінністю. Протягом дня учні пересуваються по школі з уроку на урок, тому що для кожного предмету є виділений окремий кабінет та на кожному занятті вони навчаються з іншими дітьми, оскільки рідко вибір предметів одного учня збігається з іншим», — розповідає Сергій.

З переліку необхідних предметів учні можуть обрати собі рівень складності, який вони хочуть вивчати. Наприклад, Сергій цього року обрав AP Physics, складність якої є на рівні коледжу. Дуже широким є вибір в мистецтві та музиці.  Наприклад, є такі уроки, як малювання, скульптура, кераміка, фотографія, хор, гра на гітарі, духових інструментах. Також є досить великий вибір у фізичній культурі. Після школи діти мають зазвичай гуртки, які організовуються від навчального закладу. Деякі з них – це клуби з малювання або акторського мистецтва, а на інших гуртках тренуються команди в різних видах спорту.

На початку кожного семестру стартують сезони змагань з різних видів спорту, в яких беруть участь ті учні, які займаються на гуртках. Вони змагаються з командами інших шкіл штату, а потім переможці борються за перемогу між штатами. Крім цього, є ще дуже багато цікавих позашкільних заходів для дітей, що допомагають їм розвиватись, шукати себе та своє покликання у житті.

Інаєт Муждабаєва, VIMS School, Литва

У Вільнюсі (Литва) Інаєт навчається у «VIMS School», де система освіти також має свої особливості. Учні починають обирати предмети лише з 11 класу, але вони мають обмежений вибір. Також в деяких школах, як VIMS, є предмети, які є обов’язковими для вивчення. Школа організовує позаурочні заходи: різні конкурси, змагання, вистави, спортивні дійства, які розвивають інтереси та таланти учнів.

«Особисто у моїй школі є багато можливостей для волонтерства. Якщо волонтериш більше за мінімальну норму, яку зазначає школа, на тиждень раніше відпускають з навчання. Також за бажанням можна брати участь в олімпіадах», – розповіла дівчина.

Ці два досвіди навчання демонструють різні підходи до організації навчального процесу та позаурочної діяльності, що дає учням можливість розвивати свої інтереси та здібності у відповідності з їхніми потребами і можливостями.

Ростислав Розум‘як, школа імені Хенрика Сенкевича, Польща

Ростислав навчається у школі імені Хенрика Сенкевича, що знаходиться у місті Любін (Польща)

У структурі освітньої системи Польщі Ростислав наводить дві відмінності від української:

“Перша відмінність це те, якщо ти в кінці року маєш з якогось предмету оцінку «1», тебе не переводять у наступний клас. У такому випадку в серпні ти мусиш скласти екзамени. Якщо складаєш їх успішно, тебе переведуть. Якщо ні, то у наступний клас тебе не беруть. Друга відмінність це те, що вчителі не є дуже строгими. Але, водночас, якщо ти не будеш вчитися, за тебе хвилюватися особливо ніхто не буде, це виключно твої справи», – поділився Ростислав.

Підкреслюючи значення самостійності у вивченні предметів, хлопець вказує на важливість відповідального ставлення до навчання. Щодо позанавчального життя він розповідає: «У нас відбувається багато спортивних заходів. Наприклад, турніри з баскетболу, футболу чи волейболу.  Разом з класом ми часто їздимо на боулінг, у кінотеатр, батутний центр, щоб провести час разом». 

Це свідчить про важливість позашкільних заходів для формування спільного колективу та активного способу життя серед учнів.

Катерина МАГУЛА.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *