Що потрібно знати, роблячи замовлення на поліграфічну продукцію

crochnaya-pechat

Що потрібно знати, роблячи замовлення на поліграфічну продукцію

Рекламна поліграфія потрібна постійно або періодично багатьом компаніям – і представникам великого бізнесу, і дрібним підприємцям. Бізнесмени-початківці не завжди знають, які види поліграфії на замовлення бувають і які питання задавати менеджеру друкарні.

Основні формати

Є стандартні формати та нетипові. Зі стандартних – А6, А5, А4, А3, А2, А1, нумерація йде від меншого до більшого. А1 – це великий лист, який зазвичай використовується тільки для настінних плакатів, і то рідко. Для листівок найпоширеніші розміри – А5 та А4 (А5 це половина від А4).

Який папір буває

При виробництві листівок зазвичай застосовується крейдований папір, глянсовий і матовий. За густиною від 90 г/м2 і вище. Найщільніша, яку беруть для обкладинок каталогів – 250 г/м2. Є навіть і 300 г/м2, але друкарні закуповують ті види, які затребувані постійно – це 135 – 170 г/м2. Але на замовлення куплять будь-яку.

BG-Usl-Cifra-04

Кольоровість

Повнокольорове зображення друкується в 4 фарби на офсетних машинах або цифрових принтерах в друкарнях оперативної поліграфії. Важливо – білої фарби в жодній технології немає. Все, що в макеті біле – це природний колір паперу.

В офсетній технології можна додавати додаткові фарби – пантонні, “золоту” або “срібну”. Але для цього потрібно, щоб обладнання це дозволяло. Можна уточнити у менеджера друкарні, які машини у них є – їх формат, скільки фарб друкують. Важливою є і марка обладнання, а також її якісне налаштування. Від цього залежить ідеальне поєднання кольорів.

Якщо тираж замовили в компанії, яка заощадила на машині та встановила застаріле списане обладнання, на готових листівках часто можна побачити, як фарби “з’їхали” – наприклад, на картинці червоного кольору є тонкий обідок жовтого або інші поєднання. Для серйозного замовлення такий варіант небажаний, хоч і може коштувати дешевше.

Способи післядрукарської обробки

Найпростіший, але ефективний прийом – нанесення захисного лаку. Це необхідно, щоб фарба була довговічною і не стиралася. Як перевірити, чи є на листівках захисний лак: трохи змочіть палець і з зусиллям проведіть по картинці, особливо по синьому кольору. Якщо фарба трохи “попливла”, захисний лак не наносився. Це додаткова послуга, що коштує окремих грошей.

Для краси застосовують УФ лак, у тому числі вибірковий, ламінацію, припресування фольгою та інші технологічні прийоми.

На багатьох друкарнях є можливість зробити перфорацію сторінок, нумерацію (наприклад, нанести унікальні номери на флаєри чи квитки), зробити не лише прямокутні вироби, а фігурні з вирубкою. Для цього потрібно буде сплатити за розробку та виготовлення штампу з фігурним ножем, яким згодом і проводиться вирубка виробів.

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *