У тернопільській «Гармонії» жінки вчилися писати «сценарії життя» своїм дітям (ФОТО)

У тернопільській «Гармонії» жінки вчилися писати «сценарії життя» своїм дітям (ФОТО)

112

У Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості відбулося засідання жіночого клубу « Гармоня » , учасниці якого обговорили роль виховного процесу батьків у дорослому житті дітей.

«Психологами доведено, що всі проблеми, комплекси, світосприйняття дорослого мають глибоке коріння, яке йде ще з дитинства, – зазначила фахівець МРЦЗ Інна Лісовська. – Саме тому, щоб побудувати успішне суспільсво, закласти фундамент « щасливої людини » ми маємо знати та використовувати правильні підходи у виховному процесі дітей».

Психолог Ольга Волошин, яка тривалий час займається вивченням дитячої психології, розповіла про вікові періоди дітей, кожен з яких має свої особливості світосприйняття та методи виховного впливу. Вона повідомила: «Від народження до 1 року – це час немовляти. Психічний розвиток дитини здійснюється на рівні інтимно-емоційних відносин, реальність сприймається на рівні підсвідомості. Проте, саме цей період залишає значний відбиток на особистості: хто був небажаний, недоглянутий в цей час, у того зароджується почуття недовіри до оточуючого світу, незрозуміле для людини відчуття ”ворогів навколо”. Коли ж дитина була бажаною, з нею спілкувалися, усміхалися, то в неї на все життя розвивається почуття довіри до оточуючого світу.

Від 1 до 3 років – переважає рухова діяльність. Дитина з цього часу намагається максимально бути незалежною: «я сама…». Завдання батьків – виховати самостійну, відповідальну особистість. У цей період в батьків є можливість закласти ”фундамент впевненості в собі”, даючи можливість дитині розвиватись.

У 3-5 років діти починають проявляти ініціативу. Важливо їх навчити відповідальності за свої вчинки (поскладати іграшки, які сама порозкидала…). Тато і мама мають бути прикладом в усьому. Потрібно заохочувати дитину до прояву ініціативи, до роботи, допомоги… Ігнорування дитини може проявитися у дорослому віці у почутті провини та пасивності.

Молодший шкільний вік 6-12 років. Зовнішні прояви у цьому віці пертворюються у внутрішні. Це період сприятливий для становлення мозкових механізмів, до навчання.

12-18 років – це підлітковий вік і вік юності – період для духовного розвитку. В цей період виникає запитання: « Хто я є? » Підліток піхнає себе, шукає друзів, життєвий шлях, професію, яку обрати. Це період самовизначення, прийняття самостійних рішень. У такому віці до дитини ставитися необхідно, як до дорослого. У бесіді переконувати, наводити аргументи, адже сила та тиск у цей період викликають супротив, агресію, нерозуміння, замкнутість».

Під час засідання клубу мова йшла й про те, що від матерів, їх обізнаності, правильної життєвої позиції залежить сценарій майбутнього життя дитини. Адже саме вона є першою вихователькою і вчителькою власного чада, важливою опорою і порадницею, тією хто ділиться досвідом та спрямовує у певне життєве русло.

Жодна з учасниць клубу не залишилася байдужою до інформації, отриманої на заході.

До речі, за 5 років діяльності жіночого клубу « Гармонія » , що діє при гендерному центрі Тернопільського міськрайонного центру зайнятості, відбулося 64 зустрічі за участю понад тисячі безробітних тернополянок. На засіданнях розглядали найбільш актуальні теми жіноцтва: здоров’я, краса, кар’єра, психологічні аспекти особистості, самовдосконалення. Представники громадських організацій, соціальні партнери, успішні та активні гості жіночого клубу допомагали учасницям порадами, ділилися досвідом та здобутими знаннями.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *