Українських редакторів навчали, як бути корисними громаді та писати гранти

Українських редакторів навчали, як бути корисними громаді та писати гранти

Чому кожне ЗМІ має бути унікальним, а не лише займатися інформуванням? Як медіа вижити у нинішніх непростих умовах війни? Як маленькими кроками робити великі справи та бути корисним громаді, включаючись у вирішення певних проблем? Написати успішну грантову заяву й отримати фінансування для власної ідеї?

Ці теми обговорювалися під час тренінгу в Києві, який організував Український кризовий медіа-центр у межах Програми USAID DOBRE. Зокрема, 15 редакторів друкованих та онлайн-видань із 9 областей України шукали відповіді на ці питання з допомогою президента Української асоціації Медіа Бізнесу Олексія Погорелова та менеджерки проєктів УАМБ Ольги Костак. 

Насамперед, ментори зазначили, що ефективна робота медіа сьогодні вкрай важлива для допомоги у вирішенні суспільних проблем та протидії дезінформації, а не тільки для всебічного інформування. Важливим при цьому є збільшення власної аудиторії. Для цього:

– слід додавати корисності своїй роботі й включатися у вирішення проблем у громадах; 

– варто зосереджувати зусилля на залученні, взаємодії та допомозі, а не тільки на висвітленні. Бо якщо просто брати інформації, наприклад, з офіційних сайтів чи інших відкритих мереж, то для чого аудиторії йти до вас. Адже це все можна прочитати швидше з першоджерел. Це новий акцент в роботі місцевих медіа, адже раніше редакції переважно зосереджували зусилля на інформуванні;

– унікальність: потрібно бути своєрідним ситом, яка відсіює фейки, доповнювати власні публікації думкою експертів. Слід бути платформою, яка збирає джерела інформації, і в результаті  видавати рішення проблеми; 

 – пам’ятати, що корисним є все, де якісна комунікація знімає проблему: від житла для ВПО до працевлаштування і навичок подання запитів. 

Також редактори видань мали змогу попрактикуватися в написанні грантових заявок, враховуючи поради тренерів:

 – шукати ідеї в успішному досвіді колег, профільних публікаціях українською чи іноземними мовами, через вивчення власної аудиторії та її проблем (опитування), а також залучення сторонніх фахівців;  

 – вміти правильно сформулювати мету грантового проєкту, пропоновану діяльність, у чому полягає проблема, яку буде вирішувати проєкт (має бути описано в 2-3 абзацах) та цінність того, що саме ви будете робити. 

– яких результатів плануєте досягнути для громади чи своєї аудиторії;  

– моніторити ресурси з грантовими пропозиціями, уважно вивчати критерії прийнятності, не забувати про дедлайни;

– складати бюджет на основі проєкту, а не підганяти проєкт під бюджет.

 Плануючи результати, потрібно передбачити, яким чином ви їх проконтролюєте. Бажано, щоб усі вони мали кількісні або якісні показники, а також повинні бути вимірюваними.

Пам’ятати, що нині ЗМІ потрібно бути інтелектуальним лідером громад. Місточком для вирішення проблем. Давати лише перевірену інформацію і готові рішення.

Фото Anastasiia Sirotkina

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *