Багатостраждальні тернопільські дороги готова ремонтувати турецька фірма

Багатостраждальні  тернопільські дороги готова ремонтувати турецька фірма

007

Компанія «Ares insaat» будувала автошляхи в Туреччині, Туркменістані, Росії, Об’єднаних Арабських Еміратах. Зараз компанія ремонтує 7 кілометрів дороги Джурин-Базар в Чортківському районі. За неї ніхто не брався вже 30 років і її називають найгіршою в області.

Для компанії, яка виконує масштабні проекти, невелика ділянка автошляху на Тернопільщині не є, м’яко кажучи, привабливою. Однак іноземці кажуть, що для них ця дорога є показовою – як служитиме найгірша траса, якщо зробити її за світовими стандартами. Після завершення робіт компанія планує відбудувати й інші автошляхи області й вийти на український ринок.

Турецька техніка й місцеві працівники

Нині не лише якість вітчизняних доріг, а й спосіб їх ремонту та умови ведення бізнесу вже стали частиною фольклору. Аби уникнути можливих спекуляцій на цій темі, представники  турецької сторони та їхні місцеві партнери приїхали до Тернополя. На зустрічі з журналістами співзасновники компанії Ігор Фіняк, Ісхак Йилдиз, Сюха Озарас та Ахмет Алтоп розповіли про те, як працюють за кордоном і що відбувається з будівництвом дороги в області.

– Ми цю дорогу робимо на свій страх і ризик, – каже співзасновник компанії «Ares insaat» в Україні Ігор Фіняк. – Ми хотіли взяти участь у тендері, але на той час усі вони були розіграні, тому не мали такої можливості. Згодом виявилося, що є один об’єкт, з нашої точки зору неприбутковий – це дорога Джурин-Базар у Чортківському районі. Тендер на неї виграв тернопільський облавтодор, але вони не мають ні техніки, ні можливостей. Служба автомобільних доріг запропонувала нам: якщо ви справитеся з цією роботою, будемо надалі вести мову про співпрацю. Ми погодилися на субпідряд, адже законодавство України не передбачає в таких умовах тендер. Привезли свою техніку і поки жодної копійки з бюджету не отримали. Не знаємо, якою далі буде наша доля в Україні й області, але ми сказали, що зробимо цей об’єкт, який ніхто не хотів раніше робити, і робимо.

Потреба в ремонті дороги Джурин-Базар була настільки очевидною, що восени минулого року жителі навколишніх сіл вийшли з протестом, вимагаючи оновлення шляху, який на 90% був зруйнований. Для робіт на складній ділянці турецька компанія завезла на об’єкт більше десяти одиниць власної техніки. Іноземці наголошують, що працюють прозоро й оплатили всі митні процедури.

– Зараз на цій ділянці працює також більше 10 українців, – каже Ігор Фіняк. – Для такого об’єкту нам достатньо, будемо мати інші підряди – штат будемо збільшувати і створювати робочі місця.

Особливості українського ремонту

За договором, турецька компанія має закінчити ремонт до кінця 2017 року. Приблизна вартість робіт – 9 мільйонів гривень. У фірмі зазначають, що чим швидше її зроблять, тим меншими будуть збитки, тож дорогу обіцяють завершити за місяць. Під час  ремонту передбачено нанести 15-сантиметрову подушку, під нею – 5 сантиметрів підготовчого матеріалу, а зверху – 8 см асфальту. Матеріали використовують місцеві. Турецька сторона зізнається, що зіткнулася з деякими місцевими особливостями під час ремонтних робіт.

– Ми не планували, що так довго доставлятимуть матеріал, – зазначив співзасновник компанії Сюха Озарас. – У Туреччині кар’єрів більше, і матеріал на об’єкт доставляємо за день, максимум за два. Також для того, щоб пришвидшити роботу, я прийняв рішення взяти камінь з місцевого кар’єру. Наприкінці в контролюючих органах повідомили, що цей камінь не підходить. Я сам працюю 35 років у цій сфері, і такий камінь у нас в Туреччині відповідає всім вимогам, але ми його забрали.

Сюха Озарас показав фото проектів, які виконала компанія. Він розповів, що на світовому ринку фірма працює з 2003 року і за цей час  брала участь у ремонті та створенні великих об’єктів у різних країнах.

– Більша частина проектів – автошляхи, мости, аеропорти, великі канали, будуємо залізничні полотна і заводи, – зазначив він. – Дорога, яку ми ремонтуємо в Тернопільській області, не є на таку велику для нас суму. На цей час ми виконуємо в Туреччині об’єкт на 15 мільйонів доларів.

Водночас представники фірми зазначають, що надіються на подальшу співпрацю в Україні й готові надалі будувати якісні дороги в області.

– Ми побачили, що на Тернопільщині активно ведеться робота із залучення іноземних інвестицій, й звернулись до місцевої влади, – розповів Ігор Фіняк. – Не так часто іноземні компанії заходять в Україну, але ця ситуація покращується. Чим більше буде таких компаній, тим вищою, завдяки конкуренції, буде якість доріг і нижчою вартість.

Офіційне представництво компанії, наголосив Ігор Фіняк, зареєстроване в Києві через Міністерство економіки. Також компанія погодилася на умови обласної адміністрації і створила представництво в Козовій, де найменше надходження бюджету, щоб податки залишалися на Тернопільщині.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *