Будьте обачні, аби не потрапити у пастку банківських аферистів

Будьте обачні, аби не потрапити у пастку банківських аферистів

«Вашу картку заблоковано», «Банк проводить розширення вашої кредитної лінії», «Вам підключено функцію оплати таксі через мобільний» – будь-який дзвінок або смс-повідомлення з пропозиціями «від вашого банку» може виявитися аферою, інформує відділ комунікації поліції Тернопільської області.

Найпоширений вид заволодіння грошами шляхом обману – це продаж товарів через інтернет та банківське шахрайство.

У злочинців немає єдиної схеми, вони кожного разу вигадують нові схеми, за допомогою яких спустошують чужі рахунки. У ході розмови пройдисвіти вивчають свою жертву, аби та без роздумів вчинила все ним задумане. Саме завдяки самим власникам карткових рахунків зловмисники отримують доступ до її персональних даних, електронних платіжних систем або банківських рахунків.

Шахраї представляються співробітниками банку або будь-якої іншої установи – від мобільного оператора до соцслужби. При цьому більшість з них знаходяться в місцях позбавлення волі.

Розрізняють три основні способи викрадення коштів з електронних рахунків: переадресація з мобільного номеру жертви на телефон злочинця, махінації за допомогою мобільного додатку, виготовлення дублікату сім-картки жертви.

Злодії найчастіше – підшукують «клієнтів» в соцмережах.

Довірливі громадяни викладають у відкритий доступ не тільки справжні ім’я-прізвище, але й мобільний телефон, який часто є і фінансовим номером та одночасно прив’язаний до сторінки користувача

Далі шахрай телефонує людині, представляється співробітником фінустанови та пропонує відкрити кредитну лінію, зменшити кредитний ліміт або будь-яку іншу послугу. Для підтвердження операції зловмисник попросить набрати певну комбінацію цифр. Саме завдяки цьому він встановлює переадресацію дзвінків з вашого на свій телефон. Дзвінки з банку надходитимуть шахраю, який, маючи всі ваші особисті дані, може перевести гроші на свій рахунок або вивести їх на мобільний рахунок телефону і в подальшому перевести в готівку через інші банківські системи.

Бувають й випадки, коли пройдисвіти телефонуючи людині, вони вже назвуть її ім’я, дату народження, чотири перші та останні цифри рахунку. Але для проведення операцій аферистам потрібна додаткова інформація.

Вони обов’язково спробують дізнатися номер та термін дії карти, ПІН-код, CVV-код, необхідний для того, аби переводити гроші за допомогою електронних платіжних систем.

Одним з найпоширеніших способів отримати інформацію є смс-розсилка «Ваша картка заблокована» з номером, на який потрібно передзвонити, аби «пройти ідентифікацію та відновити доступ».

Крім того, аферисти отримують доступ до всіх банківських операцій, в тому числі – підвищення кредитної лінії та можуть за 2-3 хвилини не тільки вичистити рахунок, але й набрати кредитів на ваше ім’я.

Працівники поліції наголошують краянам, що відрізнити шахрая від співробітника банку просто: працівники банку ніколи не вимагають передачі їм персональних даних;

Пам’ятайте, що не потрібно:

– викладати у відкритому доступі свої персональні дані;

– повідомляти конфіденційну інформацію та зміст СМС- повідомлень від банка стороннім людям;

– довіряти, якщо зловмисник називає перші 4 цифри номеру вашої картки – вони однакові у серії випущених банківських карток;

– прив’язувати фінансовий номер до сторінок в соцмережах.

Негайно заблокуйте вашу картку у разі будь-яких сумнівів.

Не забувайте, банк ніколи не просить передзвонити йому. Адже всі дзвінки здійснюються виключно на номер контакт-центру.

Пам’ятайте, співробітники банка не телефонують , аби дізнатися конфіденційну інформацію, тим більш з невідомих номерів.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *