Державна реєстрація статуту територіальних громад

Державна реєстрація статуту територіальних громад

Питання державної реєстрації статутів територіальних громад регулюються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року №1150 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад».

Місцеве самоврядування є правом територіальної громади жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (ст. 140 Конституції України).

Територіальна громада це жителі, об’єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста що є самостійними адміністративними одиницями, або добровільне об’єднання жителів декількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» детально регламентує більшість питань сільського, селищного, міського життя, що істотно звужує сферу застосування статуту територіальної громади, адже статутом можна лише регулювати особливості здійснення самоврядування, тобто ті питання, що не врегульовані законом.

З метою врахування історичних, національнокультурних, соціально- економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування представницький орган місцевого самоврядування на основі Конституції України та в межах Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» може прийняти статут територіальної громади села, селища, міста.

Реєстрація статутів територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється відповідними головними територіальними управліннями юстиції. Прийняття та видача документів здійснюється через центри надання адміністративних послуг.

Для реєстрації статуту разом із заявою подаються: а) статут територіальної громади села, селища, міста у двох примірниках; б) рішення представницького органу місцевого самоврядування про затвердження статуту; в) протокол пленарного засідання представницького органу місцевого самоврядування, на якому прийнято рішення про реєстрацію статуту.

Документи, що подаються для реєстрації статуту, мають бути оформлені відповідно до вимог законодавства.

Орган, що здійснює реєстрацію статуту, не має права вимагати від заявника подання документів, не передбачених законодавством.

Заява про реєстрацію статуту розглядається в місячний термін. За результатами розгляду заяви приймається рішення про реєстрацію статуту або відмову в його реєстрації. У разі прийняття рішення про реєстрацію статуту видається свідоцтво про державну реєстрацію статуту територіальної громади.

Відомості про це вносяться до реєстру статутів територіальних громад, який ведеться органом, що здійснює реєстрацію статутів. Відомості про реєстрацію статуту орган, що здійснив, в десятиденний термін подає відповідному органу державної статистики.

У разі невідповідності статуту Конституції та законам України реєструючим органом може бути прийнято рішення про відмову в реєстрації статуту. Це рішення про відмову може бути оскаржено в судовому порядку.

Скасування реєстрації статуту здійснюється органом, що його зареєстрував: а) у разі подання письмової заяви про це сільського, селищного, міського голови за наявності відповідного рішення представницького органу місцевого самоврядування; б) на підставі рішення суду.

Скасування реєстрації статуту здійснюється шляхом виключення його з реєстру, про що в десятиденний термін повідомляється представницький орган місцевого самоврядування та відповідний орган державної статистики.

Про внесення змін до статуту сільський, селищний, міський голова у п’ятиденний термін повідомляє орган, що здійснив реєстрацію статуту.

Реєстрація змін до статуту здійснюється в порядку, передбаченому для реєстрації статуту.

У разі втрати свідоцтва про державну реєстрацію статуту територіальної громади для видачі дубліката свідоцтва подаються: а) заява про видачу дубліката, підписана сільським, селищним, міським головою; б) рішення представницького органу місцевого самоврядування про звернення до органу, що здійснив реєстрацію статуту, щодо видачі дубліката свідоцтва; в) підтвердження опублікованих в засобах масової інформації оголошення про втрату свідоцтва.

Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області.




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *