Це – так званий утилізаційний збір. Із такою пропозицією виступили в Держекоінспекції.
За словами голови відомства Андрія Мальованого, відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження старих авто, необхідність доплачувати за знищення машини не стимулюють водіїв утилізувати старі авто, згідно з вимогами законодавства. Відповідно, такий бізнес не є високоприбутковим.
Голова Держекоінспекції підкреслив, що для вирішення проблеми потрібно застосовувати аналогічні з Європою механізми, серед яких: доплати автовласникам при купівлі нового авто після належної утилізації старого; стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
високі штрафи для тих, хто порушує норми утилізації авто; розширена відповідальність автовиробника, який повинен подбати про подальше «знешкодження» відпрацьованого товару.
В Україні тільки 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. А потрапляючи на звалища, вживані авто забруднюють грунт свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами, пише УБР.
«Протягом 2020-го утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднює навколишнє середовище на звалищах», – додав Андрій Мальований.