Дитяча книга, як важлива складова інтелектуального розвитку та становлення особистості

Дитяча книга, як важлива складова інтелектуального розвитку та становлення особистості

Книги, що сподобались нам у дитинстві ми запам’ятовуємо на все життя та завдяки барвистим ілюстраціям з легкістю можемо уявити як виглядають Попелюшка, пан Коцький, Дюймовочка, Котигорошко, Лис Микита або Аліса, яка побувала в Країні чудес. Сьогодні батьки і педагоги відзначають, що інтерес до читання знижується. Час змінює наші захоплення. Так, у 90-ті читали буквально все і всюди. Ми готові були годинами стояти в чергах, щоб купити омріяний томик, а потім із захватом читали в транспорті, в обідню перерву на роботі, в нечасті вільні хвилини вдома. Сучасні батьки рідко беруть в руки книгу, подаючи негативний приклад своїм дітям.

Гаджети наступають, але книги не здаються

 

Друковані видання не витримують конкуренції з гаджетами. Батьки хочуть займатися своїми справами або просто відпочити, тому вибирають найпростіший шлях – включають малюкові мультфільми та заповнюють дитячу кімнату різноманітними іграшками. Звичайно, подібні заняття теж важливі для розвитку малюка, але потрібно встановити певний баланс між ними. Книга вчить мислити, розвиває уяву, формує цінності, переконання, особисту філософію, а також виробляє важливі вміння, наприклад, аналізувати або правильно сприймати отриману інформацію. Інтернет-магазин Панама https://panama.ua/categorys/76452/ пропонує різноманітну колекцію дитячих книг.

 

Чимало батьків згадують про читання, коли необхідно почати підготовку до школи й дивуються, що дитина не виявляє особливого інтересу до цього заняття. Знайомити малюка з дитячою літературою потрібно з народження. Для новонародженого ілюстрації не мають особливого значення, оскільки основні кольори він почне розрізняти приблизно в 3 місяці, тому читаємо йому ритмічні короткі вірші у вільний від сну та годування час. Приблизно в рік дітей вже цікавлять ілюстрації, адже з їх допомогою вони розуміють зміст тексту. Картинки важливі не тільки для малюків, школярам різні зображення допомагають зрозуміти як саме виглядають персонажі й розібратися в особливостях їх характерів і вчинків.

 

Вчимося читати: визначаємо рівень готовності та підбираємо методику

Деякі батьки намагаються почати навчання читанню в 1-2 роки. Звичайно, є діти-вундеркінди, але виходячи з особливостей фізіологічного розвитку, найкращий час для старту – це 3-4 роки. Навчання може дати позитивний результат, якщо у дитини вже сформовані такі здібності та вміння:

  • добре розмовляє, будує повноцінні фрази та проговорює їх з правильною інтонацією;
  • вимовляє всі букви;
  • може самостійно описати знайомий предмет, або розповісти про певну подію;
  • орієнтується в напрямках – знає, де верх-низ і праворуч-ліворуч.

Навіть якщо всі пункти виконані, не слід очікувати, що малюк тільки відкривши буквар, почне швидко читати після кількох занять. Існує ряд способів навчання читанню, які можна комбінувати або використовувати окремо. Зупинимося докладніше на деяких з них:

  • Методика Марії Монтессорі. Заснована на поєднанні візуального сприйняття та писання. Спочатку виводимо та ліпимо різні палички, гачечки, петельки. Надалі ускладнюємо завдання – пишемо окремі літери, а також повторюємо їх назви вголос. Потім знаходимо знайомі друковані літери в книжках, на пакуванні улюбленого печива, в назвах вулиць і озвучуємо їх.
  • Методика М.О.Зайцева. Дитина вчиться читати по складах. Поняття запропоновано самим автором і не збігається з традиційними правилами. Склад – це дует голосної та приголосної, але він також може формуватися з однієї літери чи, наприклад, з приголосної та м’якого знака. Все залежить від будови слова. Ця методика дуже ефективна, оскільки її автор придумав наносити поєднання букв або окремі літери на кубики. Голосні та приголосні, м’які та тверді звуки виконуються в різних кольорах. Зайцев був проти заучування алфавіту з використанням азбуки, оскільки потім складно перейти до побудови слів. Для азбуки характерно барвисте оформлення, тому дитина досить швидко запам’ятовує букву. На тій же сторінці розташовуються слова, що починаються на цю літеру та відповідні малюнки. Наприклад, А-автобус, Б-бегемот. Малюк запам’ятовує букву й надалі асоціює її тільки з наведеної картинкою. Йому буде складно утворювати слова, оскільки в його свідомості вже зберігається певне зображення, що відповідає кожній літері. На думку Зайцева букви слід сприймати, як абстрактні значки.
  • Методика Глена Домана. Навчання проводиться з використанням карток, на які нанесені певні слова. Зазвичай в комплект входить 20 карток, але є набори-валізи (1300 шт.) Один варіант показуємо дитині протягом 1 секунди та чітко вимовляємо написане слово. Демонстрація виконується в різній послідовності. Після того, як малюк запам’ятає 5 слів, переходимо до наступних п’яти. Випускається два варіанти – міні (тільки зі словами) або максі (на звороті розміщено цікаві факти). Випускаються набори українською мовою з різною тематикою, наприклад, фрукти, космос, професії, транспорт.

Рано чи пізно ваша дитина обов’язково навчиться читати. Незалежно від обраної методики, обов’язково хваліть її за реальні успіхи та намагайтеся всіляко підтримувати інтерес до навчання.

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"






Loading...



Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

shares