Як нині виглядає сталінська «Дорога смерті»?

Як нині виглядає сталінська «Дорога смерті»?

Залишки одного з найбільш трагічних проектів ГУЛАГу – Трансполярна магістраль в арктичній російській пустелі у розрусі. Магістралі, яка мала з’єднувати міста, розташовані за Полярним колом Чум та Ігарка, розпочали у 1947 році. Ідейником масштабного будівництва був Сталін. Будували залізницю 80 тисяч в’язнів ГУЛАГу, передає «Радіо Свобода». Залізницю планували збудувати довжиною 1297 км, витратили на проект 42 мільярди рублів. Дорога була стратегічним об’єктом і мала полегшити експорт нікелю Норильську та з’єднати морські порти Ігарка і Салехард з материковою російською залізничною мережею. Ув’язнені будували дорогу у нелюдських умовах: взимку – вкрай низькі температури, вічна мерзлота й нестача харчів. Улітку – болота, інфекційні хвороби, комахи. Робочий день тривав понад 15 годин. Там загинули тисячі в’язнів. Офіційних даних нема. Завершили роботи у 1953 році, після смерті Сталіна. З’ясувалось, що проект не рентабельний. За шість років вдалось збудувати 698 км залізниці, яка зараз покинута. У 1960 році у виданні «Известия» проект уперше назвали «Дорогою смерті».

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *