Тривалий час Тернопіль лихоманить у зв’язку з нарахуваннями за воду. Розбираємося в цьому питанні разом із тернопільським підприємцем, політиком і громадським діячем, головою ГО «Українська народна варта» Петром Ландяком. Публікуємо продовження його міркувань щодо цієї ситуації у місті.
У багатоповерхівках Мадриду представник водоканалу раз у два місяці обходить всі квартири будинку і ОДНОЧАСНО (В ОДИН ДЕНЬ) знімає покази квартирних лічильників. Якщо в квартирі не було нікого – цей представник залишає записку в дверях мешканців з проханням переслати йому фото показників водяного лічильника.
Є в будинку і загальнобудинковий лічильник води, і у цей же день його покази знімає представник водоканалу разом з головою кондомінімуму (ОСББ) будинку. І як правило в мадридців сумарні показники квартирних лічильників відповідають показнику будинкового. Перерозподілів, як у нас, немає. А якщо виникає розбіжність, то їхній голова ОСББ проводить детальний аналіз і шукає причини та ліквідовує їх.
Ось так діють у Мадриді.
З такими підходами повністю погоджуюсь.
Які мої висновки?
Закон України “Про комерційний облік комунальних послуг”, як я писав у попередньому пості, доцільно застосовувати виключно (!!!) в будинках, де діють ОСББ.
А де вони не діють – не застосовувати!!! Там, як і раніше, потрібно знімати покази лише квартирних лічильників. Перерозподіл (різниця між показом будинкового лічильника та сумою показів усіх квартирних) не повинен бути більшим, ніж 3-5%. А якщо ця розбіжність становить 50 і більше відсотків – то це назву повним АБСУРДОМ. З метою ліквідації таких випадків водоканал і міська влада мають спільно включитись у з’ясування причин, а не автоматично “розкидати” цю розбіжність на ДОБРОЧЕСНИХ СПОЖИВАЧІВ, які вчасно і об’єктивно подають покази своїх квартирних лічильників.
У Тернополі на мій лист, пов’язаний з цією проблемою, водоканал відповів, а заступник міського голови В’ячеслав Стемковський погодився, що у таких випадках інтереси людей буде відстоювати управитель будинку (ЖЕК). Вважаю це нереальним! Ніхто (!) не налаштував ЖЕКи для такої роботи. Хоча це є завданням влади.
Знаю, що в країнах Європи є спеціальні муніципальні підрозділи, які займаються супроводом роботи ОСББ, малого і середнього бізнесу та інших подібних питань. І така робота є особливо актуальною саме на етапі створення ОСББ.
Підкреслюю – роботу таких підрозділів не замінить ніщо!!! Не замінять ніякі громадські асоціації діючих ОСББ, якими прикриваються у нас!
Чому? Бо треба провести велику підготовчу і роз’яснювальну роботу з людьми тих будинків, де ще не створили ОСББ. Цих мешканців потрібно переконувати аргументами, а потім супроводжувати роботу створеного ОСББ, хоча б на перших етапах. А далі таким ОСББ дійсно треба входити в якісь спільноти чи асоціації. Але це пізніше…
І такі прості механізми мають знати і розуміти також народні депутати і центральна влада, коли готують і приймають закони.
Подібний Закон потрібно для початку застосовувати експериментально у двох-трьох областях – побачити і відпрацювати всі його недоліки і упущення. І лише після цього дію таких законодавчих актів поширювати на всю країну.
Діючи у такий спосіб, ми зможемо отримати потрібний результат, який влаштує всіх – і людей, і державу в цілому.
P.S. Для ілюстрації розміщую лист, який ще у 2006-ому ми направляли Міністерству з житлово-комунальних питань. І подібних листів з приводу нарахувань за воду по будинкових лічильниках за 15 років у різні владні інстанції ми направили багато. Але проблема, як бачимо, існує й донині…