Чи можна повернути куплені ліки?

Чи можна повернути куплені ліки?

Коли людина купує будь-який товар і отримує за нього чек, між ним та торговельною точкою укладається умовний договір купівлі-продажу, який регулюється нормами Цивільного кодексу України.

На боці кожного громадянина нашої країни стоїть і Закон «Про захист прав споживачів», згідно з яким кожен має право повернути або обміняти не лише товари неналежної якості, а й вироби, які відповідають вимогам якості, але з якоїсь причини не підійшли (за умови збереження товарного вигляду). Єдина умова – з моменту покупки не повинно минути більше 14 днів, пише «Закон і Бізнес». Чи поширюються ці правила на лікарські засоби?

Що каже закон?

У Постанові №172 Кабміну від 19 березня 1994 року є список товарів належної якості, які не можна повертати та обмінювати. До нього входять і лікарські засоби. Таким чином, придбані препарати не вдасться ні повернути, ні обміняти на інші. У більшості випадків аптечні установи справді мають юридичні підстави для цього.

Водночас щодо виробів медичного призначення (техніки) діють правила про обмін товарів, якщо вони призначені для домашнього використання (не комерційного).

Це означає, що, наприклад, таблетки Панангін, Аспірин, Цитрамон та інші повернути чи обміняти не вдасться. А ось тонометр (для вимірювання артеріального тиску), придбаний для особистих цілей, протягом 14 днів можна обміняти, якщо він не підійшов за функціями, розміром, кольором тощо. 

Якщо в момент звернення в аптеку товару для заміни немає, покупець має право обміняти його на інші вироби з доступного асортименту в межах аналогічної вартості. Також у цьому випадку споживач має право отримати назад витрачену суму у повному обсязі. За бажанням покупець може дочекатися постачання нової партії товару і тоді здійснити обмін.

А якщо товар неналежної якості?

Неякісний товар, навіть якщо це медикаменти, споживач має право обміняти або повернути та вимагати повернення коштів. Але невідповідність потрібно довести. Проводять такі експертизи у Державній службі України з лікарських засобів.

Підстави для подання заяви на перевірку: невідповідність упаковки; відсутність або неправильне маркування; не вказані побічні ефекти; обґрунтовані переконання у фальсифікації препарату; термін придатності, що минув та інше.

Подати заяву на перевірку можна на офіційному сайті служби. Експертиза допоможе встановити справжність препарату, спрогнозувати можливу дію простроченого чи підробленого препарату тощо.

Усі перелічені правила поширюються і на товари, придбані в онлайн-аптеках.

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

shares