Міфи та факти про оформлення спадщини та дарування для селян

Міфи та факти про оформлення спадщини та дарування для селян

Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для захисту економічних та спадкових прав громадян в сільській місцевості» (9140 від 01.10.2018).

МІФ: законопроект відкриває великі можливості для рейдерських захоплень.

ФАКТ: законопроект надає селянам можливість оформити спадщину у своєму селі.

Рейдерство не відбувається при оформленні спадщини селян у сільській місцевості. Функції уповноважених осіб розповсюджуються виключно на: оформлення спадщини та дарування; оформлення заповіту та договору довічного утримання; посвідчення копій документів; видачу свідоцтва про народження і смерть.

Оформлення договорів купівлі-продажу та корпоративних прав не включено до їхнього функціоналу.

МІФ: законопроект руйнує основи децентралізації в Україні.

ФАКТ: законопроект законопроект надає селянам можливість оформити спадщину у власному селі.

Основою децентралізації є передача максимально можливої кількості повноважень громадам, на що не впливає законопроект 9140, оскільки: кваліфікованих юристів у сільській місцевості немає, а сільські нотаріуси не запрацювали; послуги приватних нотаріусів коштують в рази дорожче, ніж державних, до яких треба їхати від 50 до 300 км; соціально обумовлені ціни на послуги уповноважених осіб.

МІФ: законопроект призведе до значних корупційних ризиків та зловживань.

ФАКТ: безпідставно вважати, що рівень корупційних ризиків з боку державних службовців може бути більшим, ніж ризики зловживань з боку державних реєстраторів, державних або приватних нотаріусів.

Повідомлення про правопорушення у сфері державної реєстрації та нотаріату до Мін`юсту надходять постійно, на що відомство реагує в рамках Закону.

МІФ: ініціатори проекту надумали проблему доступу до нотаріальних послуг та здійснення державної реєстрації, а також відсутності необхідної кількості нотаріусів у віддалених сільських районах.

ФАКТ: цинічна брехня з метою захисту власних фінансових інтересів. 13 мільйонів українців у 29000 населених пунктах не мають нормального доступу до нотаріальних послуг; із 1161вакансій державних нотаріусів вакантними є 311 посад: у районах відсутні державні нотаріуси взагалі.

МІФ: Законопроект продовжує аферу з державними реєстраторами.

ФАКТ: у випадках, коли державні реєстратори вчиняють реєстраційні дії поза межами своєї юрисдикції, Мін’юст блокує їхній доступ до реєстрів. Із 18 вересня 2018 року Мін’юст запровадив на технічному рівні механізм, що не дозволяє реєстратору вчиняти реєстраційні дії за межами своєї області і порушувати закон. Уповноважені особи працюватимуть у визначеній місцевості, категорія – не вище або району (територіальна прив’язка).

МІФ: законопроект ставить під сумнів безспірність вчинення нотаріальних дій та знижує їх якість.

ФАКТ: законопроект надає селянам можливість посвідчити копії документів у своєму селі.

Мін’юст здійснює державне регулювання нотаріальної діяльності, контроль за організацією нотаріату та нотаріальної діяльності уповноважених осіб.

Нотаріальні дії будуть вчиняти особи: з вищою юридичною освітою; необхідним досвідом роботи від трьох років, з відповідно обладнаним робочим місцем.

Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області.





Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *