Екіпаж не гине, він йде у небо: останній політ рейсу PS 752 Тегеран-Київ

Екіпаж не гине, він йде у небо: останній політ рейсу PS 752 Тегеран-Київ
Фото 33kanal.com.
…Останній рейс у різдвяну середу. Вранці 8 січня в Ірані, поблизу Тегерану, розбився український літак МАУ. На борту перебувало 176 людей: 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. Ніхто із них не вижив.

На рейс PS 752 Тегеран-Київ зареєструвалися: громадяни Ірану – 82; Канади – 63; Швеції – 10; Афганістану – 4; Великобританії – 3; Німеччини – 3; України – 2 (разом з екіпажем- 11).

На борту літака загинули 28 дітей. Найменшому не було і двох років.

Представники авіакомпаній заявили, що більшість пасажирів прямували до Києва, щоб пересісти на інші рейси. А співробітники аеропорту «Бориспіль» розповіли, що пасажирами цього рейсу зазвичай є іранські студенти, які повертаються в Україну після зимових канікул.

Іранські служби порятунку знайшли обидві чорні скриньки літака. Лише одна з них в доброму стані. Однак, глава організації цивільної авіації Тегерана заявив: вони не передадуть їх американській компанії Boeing, що може ускладнити розслідування. Якій країні буде передана чорна скринька літака – поки не визначено.

Щодо причин трагедії, в авіакомпанії МАУ заперечують помилку екіпажу Boeing 737, оскільки він був досвідченим та підготовленим до польоту і дій в аварійних ситуаціях. Експерти й дещо скептично ставляться до версії загоряння двигуна. Також в авіакомпанії підтверджують справність літака. Цікаво й те, що Boeing зник з радарів на висоті 2700 метрів, де була можливість для маневрів, це не 50 метрів над землею, де нічого зробити.

Експерт з питань авіації Валерій Романенко у коментарі «ВВС Україна» припустив: не варто відкидати версії підриву на лайнері, тобто, теракт, і того, що екіпаж не знав, що стало причиною горіння двигуна. Коли стається загоряння двигуна, існує швидка процедура гасіння, «а тут маємо ситуацію, коли за секунди – вибух, пожежа і різке падіння».

Подібний висновок зробив відомий австралійський експерт з питань авіації, головний редактор видання AirlineRatings.com Джефрі Томас. На його думку, вибух міг статися вередині літака. Він зазначив: «Ресурс трекінгу польотів flightradar24 не показує жодних проблем із траєкторією польоту та набором висоти, і потім раптом інформація про політ обривається. Причина цього, можливо, у вибуху, який стався, ймовірно, у кабіні пілота, що і вразило електроніку».

Серед неофіційних версій – літак могли збити випадково іранською балістичною ракетою. Катастрофа сталася більше, ніж за годину після того, як Іран атакував ракетами військові бази США в Іраку.

Відомо також, що виліт літака з міжнародного аеропорту Імама Хомейні був затриманий майже на годину. Залишається незрозумілим, що сталося. Крім того, за інформацією агентства АР, пілот не міг спілкуватися з диспетчерами в останні моменти польоту. «Єдине, що пілоту вдалося зробити, – це спрямовувати літак на футбольне поле, а не до житлового району, що там розташований», – цитує видання очевидця.

До слова, літаку Boeing 737-800 NG з реєстраційним номером UR-PSR близько чотирьох років. У МАУ повідомили: авіакомпанія отримала авіасудно 2016 року виробництва безпосередньо із заводу концерну. Планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня цього року – за два дні до авіакатасрофи в Ірані. Цей тип Boeing – один із найбільш широко використовуваних комерційних авіалайнерів у світі.

Трагедія стала топ-новиною у світових медіа. Так, аналітик з авіабезпеки Тод Кертіс заявив BBC: «Літак був сильно роздроблений. Це означає, що або сильний удар був на землі, або щось сталося в небі».

«The Guardian» зазначає: зараз активно обговорюють теорію щодо того, що Іран міг би помилково сприйняти пасажирський Boeing за військовий літак США.  Ймовірним підтвердженням версії видання називає те, що Іран не бажає передавати знайдену на місці катастрофи чорну скриньку виробнику літаків Boeing – у Штати.

Ця новина породила міркування про те, що в падінні літака було щось підозріле. Boeing у свою чергу зробив коротку заяву, що знає про катастрофу й збирає інформацію.

Спробує з’ясувати причини група розслідувачів Bellingcat, написав на своїй сторінці у Twitter засновник проєкту Еліот Хіггінс. Вивчать, зокрема поширене в мережі фото уламку ракети. Хіггінс пообіцяв, що Bellingcat перевірить різні версії, в тому числі версію про можливу атаку на літак з ЗРК «Тор» російського виробництва. Ці зенітно-ракетні комплекси російського виробництва є на озброєнні армії Ірану. Водночас, Еліот Хіггінс додав: до цієї інформації треба ставитися обережно.

А в заяві міжнародної моніторингової групи з оцінки авіаційних ризиків OPS GRO йдеться: вихідним припущенням причин авіакатастрофи літака МАУ слід вважати його збиття ракетою. Там зазначили, що на фотографіях з місця падіння, з якими ознайомились експерти групи, «видно чіткі осколкові отвори на фюзеляжі та крилі». Проте наразі чітко не зрозуміло, чи ці осколки були частиною двигуна, чи осколком ракети.

Офіційної ж версії поки нема…

До Ірану вирушили українські фахівці експертної та пошуково-рятувальної груп. Вони будуть залучені до розслідування, ідентифікації та повернення на батьківщину тіл українців, загиблих в авіакатастрофі, зазначив президент Володимир Зеленський. І підкреслив, що «пріоритетом є встановлення істини та відповідальних за цю страшну катастрофу».

На адресу України надійшли співчуття від лідерів зарубіжних держав, Генерального секретаря ООН, Вселенського патріарха Ворфоломія…

Висловлюємо щирі співчуття близьким і рідним всіх загиблих на борту PS 752.

Кажуть: екіпаж не гине, він йде у небо…

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *