Подати скаргу до НСЗУ – це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, серед яких 14 – із Тернопільщини.
Найбільша частка скарг на Тернопільщині – через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (35,7%), а також вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (21,4%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.
«Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі – це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмету скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовнухнулася», – зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.
Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.
«Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу», – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.
Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?
Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
Якщо головний лікар не вирішує проблему – звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU
Також залишити скаргу можна у декілька способів
За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua
Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
Написати звернення на особистому прийомі громадян.
Що варто вказати в скарзі?
Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
Правильно вкажіть назву лікарні.
Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
Детально опишіть ситуацію, яка з вами сталася.
За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.
Аби скарга мала позитивний результат – важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.