Відповідно до ст. 26 Закону України «Про рекламу» (далі – Закон) та Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби 15.08.2017 № 694 (далі – Положення), держконтроль за дотриманням законодавства про рекламу на території Тернопільщини здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (далі – Управління). Про це повідомляють у прес-службі відомства.
До Головного управління надійшла заява з Громадської організації Ліга захисту прав жінок «Гармонія рівних» щодо виявлення зовнішньої реклами в області такого змісту: «А у вас стоїть наше вікно? Вікна металопластикові, москітні сітки, підвіконня, відливи, 2-й поверх «ЕКСПЕРТ». При цьому, у рекламі є зображення жінки (фото рекламного сюжету додається).
Головне управління вбачало в даній рекламі ознаки порушення вимог статтей 7, 8 Закону України «Про рекламу», оскільки, зображання описує жінку як сексуальний об’єкт, включає натяки на статеві стосунки та сексуальність людей, які нічим не пов’язані з рекламованим продуктом, і не мають прямих асоціацій зі споживанням рекламованого продукту.
Головне управління звернулося до ГО «Українська Асоціація Маркетингу» щодо проведення незалежної експертизи надісланої реклами на предмет її відповідності вимогам зазначеного Закону. Також направлено вимогу, згідно ч. 2 ст. 26 Закону до СПД, який розмістив зазначену рекламу, надати документи, письмові пояснення, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення повноважень щодо контролю.
За результатами експертизи встановлено, що зовнішня реклама є дискримінаційною та порушує вимоги ч.3 ст.7 і ч.1 ст.8 Закону України «Про рекламу». Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності та вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб. та ст. 5 п. 5.2.8 Стандарту «Недискримінаційна реклама за ознакою статі» – СОУ 21708654-002-2011 реклама вважається дискримінаційною, якщо зображує жінку як сексуальний об’єкт, що немає жодного відношення до рекламованого продукту, якщо «Реклама зображує або описує жінку або чоловіка як прикрасу або сексуальний об’єкт, включаючи натяки на статеві стосунки та сексуальність людей, які нічим не пов’язані з рекламованим продуктом, і не мають прямих асоціацій з споживанням рекламованого продукту, товару, послуг і т.п.», що має місце в зовнішній рекламі.
Враховуючи зазначене та за результатами розгляду справи, 23.01.2018 року Головним управлінням прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на суб’єкта господарювання.