Тернопільська міська влада таки підвищила вартість проїзду в громадському транспорті. Мешканці області з найнижчими в Україні рівнем зарплат обурюються таким здорожчанням. Адже в середньому вартість проїзду зростає майже вдвічі.
Нові тарифи затвердив минулого вівторка виконком міськради після низки погроз місцевих перевізників зупинити транспорт.
З 1 листопада в Тернополі діятиме диференційований трирівневий тариф. Квиток у тролейбусах коштуватиме 5 гривень для мешканців, які скористаються персоніфікованою «Карткою тернополянина», 6 гривень – при сплаті електронним проїзним квитком або безконтактною банківською карткою та 8 гривень – при готівковому розрахунку.
У маршрутках – 6, 7 та 9 гривень відповідно, де найнижча ціна – це вартість з «Карткою тернополянина».
Учні та студенти платитимуть у тролейбусах 2,5 гривні та 3 гривні – в автобусах.
Щодо пільговиків, то вони їздитимуть безкоштовно за наявності пільгової «Картки тернополянина». Також не платитимуть за квиток учасники бойових дій і добровольці, які матимуть з собою відповідні посвідчення.
Найбільше здорожчання відчують приїжджі. Адже саме вони, згідно з рішенням міськради, не мають права на персоніфіковану картку.
Підняття тарифів у міськраді Тернополя пояснюють критичною ситуацією з перевезенням пасажирів. Мовляв, усі маршрути є збиткові та на понад 35% зменшилась кількість маршрутних автобусів.
– Питання про підняття тарифів у Тернополі є досить болючим, проте таке підвищення ціни спричинене катастрофічною ситуацією, яка зараз спостерігається у КП «Тернопільелектротранс», так і у приватних перевізників, – переконує начальник управління транспорту Ігор Мединський. – Це спричинено неспроможністю покривати власні витрати через значне здорожчання електроенергії та пального, дороговартісний ремонт транспорту, середній вік якого 25 років, та нестачею коштів на виплату зарплати водіям.
До слова, востаннє тарифи на проїзд у міському транспорті в Тернополі збільшували на початку січня 2018 року. Разовий проїзд у маршрутці тоді збільшився до 5 гривень, у тролейбусі – 4 гривень. Для тих, хто розраховувався персоніфікованою карткою тернополянина та електронним квитком, тарифи тоді залишились без змін. Тобто 4 гривні у маршрутці та 3 гривні у тролейбусі.
В Інтернеті мешканці активно обговорюють «сюрприз» від міської влади. Зазначають, що 8 гривень платять мешканці в столиці, а в Тернополя декому доведеться тепер викласти всі 9 гривень.
– Це жах, при зарплаті 3207 тільки за проїзд близько 400 гривень, залишається 2800. А комунальні? А їжа? Наближається сезон грипу – думати страшно про лікування…. Принципово ходитиму пішки… Наші депутати їздять на державному паливі, отримують зарплати, які нам не снилися. А з людей збиткуються вже без міри, – коментують на місцевих ресурсах.
Люди скаржаться і на те, що вартість проїзду не відповідає технічному стану транспорту.
– Це ганьба. Маршрутки без гальм, тролейбус розвалюється на ходу і ціни, як за кордоном, – кажуть тернополяни.
Нагадаємо, у січні 2018 року Тернопільська міська рада хвалилася тим, що створить першу в Україні єдину муніципальну транспортну компанію міста. Заяви чиновників відбулися на тлі страйків водіїв маршруток. Протести було через запровадження електронного обліку проїзду, який мав на меті зробити перевезення більш прозорими. Однак, з часом у муніципалітеті заявили, що змушені призупинити реформування у зв’язку з нестачею коштів. Тепер платити майже вдвічі більше змушені будуть містяни.
Ж А Х !!!