Ігор Турський: “Громадський бюджет в Тернополі перетворюється на фарс”

Ігор Турський: “Громадський бюджет в Тернополі перетворюється на фарс”

Сьогодні у міській раді Тернополя офіційно оголосили переможців “Громадського бюджету”. “Наш ДЕНЬ” вже писав про цю громадську ініціативу, яку три роки поспіль реалізовують в нашому місті.  Всього тернополяни подали 100 проектів. З них відхилили 44. Голосування вже закінчилося і переможців офіційно оголосили. Цікаво, що серед лідерів – проекти облаштування накриття спортивного майданчика у школі №6, спорудження огорожі для школи №7, придбання сучасного наркозно-дихального апарату для перинатального центру другої лікарні та інші проекти. Мабуть, зайве говорити і про використання адмінресурсу в освітніх проектах, і про невідповідність засадам «Громадського бюджету» цих проектів. Але все по порядку.

Бюджет участі започаткували в Тернополі ще у 2016 році.

  • Ми хотіли, щоб активна громадськість долучилася до управління містом, щоб можна було реалізовувати цікаві ініціативи, створювати громадські простори, – розповідає Ігор Турський, член номінаційного комітету у 2016 році та тодішній керівник бюджетної комісії Тернопільської міської ради. – Тоді, разом з депутатом міської ради Назаром Зелінкою ми сформували положення про «Громадський бюджет». Згідно з цим документом номінаційний комітет складався з третини представників громадських організацій, третини чиновників і третини депутатів міської ради.

Однак вже у 2017 році положення про «Громадський бюджет» змінили. Тепер номінаційний комітет складається лише з депутатів і чиновників- 50:50. Тож у громадськості не залишилося права голосу.

  • Проекти, які були допущені до голосування цього року, стосуються комуналки, освіти, медицини. Це ті сфери, які фінансуються виключно з міського бюджету, – зазначає Ігор Турський. – Задум громадського бюджету полягав у тому, що за ці кошти мали б фінансуватися цікаві загальноміські ініціативи, втілюватися в життя оригінальні ідеї. Однак багато цікавих проектів відсіває номінаційний комітет під час розгляду. Звичайно, не завжди пересічні тернополяни можуть підготувати проекти з ідеальними розрахунками, кошторисом. Однак згідно з положенням номінаційний комітет при розгляді проектів  має дати зауваження і протягом семи днів вони мають бути враховані, внесені правки. Тоді ці проекти повторно подають на розгляд номінаційного комітету. Та це взагалі не відбувається. Багато проектів просто відхиляють. Це дискредитує ідею «Громадського бюджету».

З іншого боку, як показує практика, при розгляді проектів, вочевидь, діють подвійні стандарти. Складно зрозуміти, як майданчик у школі чи огорожа закладу може відповідати вимогам «загальноміський і загальнодоступний». Це абсурдно.

  • Тут виникає питання – або ми всі проекти пропускаємо і хай вирішують люди. Або ж відсікаємо комунальні установи, які фінансуються з міського бюджету, – додає Ігор Турський. – Сьогодні «Громадський бюджет» перетворюється на кишеньковий бюджет міського голови. Адже саме він своїм розпорядженням створює номінаційний комітет. Врешті частина тернополян просто відмовиться брати участь в громадському бюджеті. Він втратить свій зміст, довіру людей і їх віру в те, що вони можуть змінювати своє місто.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *