У засобах масової інформації поширюється повідомлення про те, що уряд планує ускладнити отримання закордонного паспорта, зокрема, що українцям, аби отримати цей документ, доведеться складати іспит з державної мови. У міграційній службі запевнили, що ця інформація не відповідає дійсності.
У нашому законодавстві справді передбачена процедура підтвердження знання державної мови, але стосується вона лише іноземців та осіб без громадянства, які подають заяву на прийняття до Українського громадянства. До переліку документів, які вони повинні надати, входить документ про володіння державною мовою або її розуміння в обсязі, достатньому для спілкування.
Перелік документів, які необхідні для отримання українцями паспорта для виїзду за кордон, залишається незмінним: паспорт громадянина України (для осіб, що досягли 14-річного віку); свідоцтво про народження (у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон вперше особі, що не досягла 14-річного віку); документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати; у разі оформлення паспорта особі, що не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватись самостійно у зв’язку із тривалим розладом здоров’я, що підтверджується відповідною довідкою лікувального закладу, може бути подано одну фотокартку розміром 10х15 сантиметрів для внесення відцифрованого зображення особи шляхом сканування; особи що досягли 18 років, та оформлюють паспорт громадянина України для виїзду за кордон вперше (або в порядку обміну паспорта оформленого до 2007 року) подають документ про реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків у разі його наявності.
Ірина Бойко, головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю та ЗМІ.