Прозорро Маркет-2020 році: альтернатива спрощеним закупівлям і монетизація

Зараз вся увага державних закупівельників і постачальників Prozorro в Україні привернута до того, як вплинуть на їхню роботу у системі ті нововведення, які стануть реальністю вже 19 квітня 2020 року. Але у цьому напрямі не можна не помітити, наскільки швидко каталоги Прозорро Маркет перетворюються із зручного доповнення до основного функціоналу системи на один з головних інструментів фахівця з закупівель.

Чому Prozorro Market — на часі

З 19 квітня 2020 року почнуть діяти і застосовуватись на практиці норми, прописані у новій редакції Закону України «Про публічні закупівлі» — все, що було прийняте у законопроекті №1076. Серед іншого реформа системи закупівель, яку ще восени охрестили як Prozorro 2.0, передбачає суттєве обмеження так званих допорогових закупівель.

Раніше існувала певна межа, для закупівель товарів чи послуг — 200 000 гривень, а для робіт — 1 500 000 гривень, від якої здійснювати закупівлю потрібно було лише у форматі тендеру Прозорро. А от менші обсяги — можна купувати навіть напряму, що не дуже відповідає принципам «всі бачать все».

Реформа залишає цю межу на тому ж рівні, проте всі закупівельні процедури із бюджетом меншим за порогове значення, так вищим за 50 000 гривень, тепер будуть називатись спрощеними і здійснюватись за принципами прозорих торгів. А за всі закупівлі, які обійшлися державі більше як у 0,01 грн, доведеться звітувати у електронній системі! Тут і стане у нагоді Прозорро Маркет, де купувати товари на суми до 50 000 грн можна у кілька кліків, а звіт формується автоматично.

Комісія у Prozorro Market

Перші 8 місяців з моменту свого створення сервіс працював безкоштовно як ініціатива найбільших офіційних майданчиків Прозорро. Проте з 15 січня 2020 року ДП «Прозорро» встановило комісію у розмірі 5% від вартості замовлення, яка стягується з постачальника після укладання угоди. Таким чином, сервіс остаточно відкинув статус пілотного проекту і перейшлов до промислового використання, надаючи держзамовникам широкий спектр продукції:

● медичні і фармацевтичні товари;

● освітлювальні прилади;

● комп’ютери і комп’ютерну периферію;

● мережеве обладнання;

● устаткування для друку;

● пакети і пластикові мішки;

● лабораторне обладнання;

● елементи живлення;

● офісне приладдя.

Сьогодні магазин поступово бере на себе ті закупівлі, які не дуже зручно здійснювати у формі тендерів — бо тоді чекати на товар доведеться більше місяця, а маркетплейс гарантує доставку за 7 днів.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *