Прийнято рішення про незастосування книг обліку розрахункових операцій: як повідомити контролерів?

Прийнято рішення про незастосування книг обліку розрахункових операцій: як повідомити контролерів?

Відповідно до ст.ст. 7 та 8 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» розроблено, зокрема, порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (далі – Порядок РРО), та порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) (далі – Порядок КОРО), які затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 (далі – наказ №547).

Відповідно до абзацу першого п. 1 глави 1 розд. ІІ Порядку КОРО суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім суб’єктів господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, зобов’язані зареєструвати КОРО.

Згідно з абзацом п’ятим п. 2 розд. ІІІ Порядку РРО суб’єкту господарювання надано право не реєструвати та не зберігати КОРО та розрахункові книжки у разі прийняття рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії (далі – Рішення). В цьому випадку суб’єкт господарювання під час реєстрації РРО проставляє відповідну позначку у реєстраційній заяві.

Суб’єкти господарювання відповідно до Рішень, затверджених власними розпорядчими документами, у разі необхідності та за власним бажанням можуть скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування (абзаци другий та четвертий п. 1 глави 1 розд. ІІ Порядку КОРО).

Відповідно до абзацу першого п. 1 глави 3 розд. ІІ Порядку КОРО скасування реєстрації КОРО на РРО здійснюється, зокрема, за заявою суб’єкта господарювання.

Заяву про скасування КОРО (далі – Заява) (форма №2-КОРО додатку 4 до Порядку КОРО) суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації КОРО не пізніше двох робочих днів з дня виникнення підстави для скасування.

Посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня з дня виникнення підстав вносить відповідні дані до інформаційної системи ДФС та здійснює запис на титульній сторінці КОРО на РРО (у разі її наявності) щодо скасування реєстрації КОРО, який засвідчує своїм підписом та печаткою контролюючого органу.

Для таких РРО у реєстраційному посвідченні зазначається: «КОРО на цей РРО не реєструвалась. У випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється». У зв’язку з цим, до Заяви суб’єкт господарювання додає реєстраційне посвідчення та КОРО, реєстрація якої скасовується. КОРО має бути належним чином заповнена до дати подання заяви включно.

Сектор комунікацій Головного управління ДФС у Тернопільській області.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *