Найчастішим способом шахрайства являється викрадення коштів з банківських карток. Громадяни потерпають від зловмисників, які через телефон або Інтернет зловживаючи довірою отримують доступ до даних банківських карток. Як показує досвід, шахраї виманюють банківські дані по телефону, входячи в довіру використовуючи при цьому психологічні прийоми.
Черговий факт заволодіння чужим майном шляхом обману чи зловживання довірою задокументували працівники Тернопільського відділу поліції. Як повідомила жителька Кременця, вона стала жертвою аферистів.
Як розповіла потерпіла, її донька знаходиться в тяжкому стані в лікувальному закладі. Родичці потрібна операція на яку вона немає коштів, тому з проханням допомогти звернулася до краян, розмістивши інформацію в соціальній мережі.
До неї зателефонував невідомий чоловік, який представився співробітником банку. Аферист повідомив, що до фінустанови звернулися працівники фонду допомоги з проханням здійснити транзакцію, аби переказати чималу суму на рахунок краянки, адже через технічні проблеми гроші не надходять на електронний гаманець. Аби операція пройшла успішно жінці потрібно переказати наявні кошти на інший вже активний рахунок.
Потерпіла, сама не усвідомлюючи своїх дій, поспішила до банкомату та перевела 40000 гривень на вказані шахраєм банківські реквізити. Лише згодом зрозуміла, що доступу до нового рахунку немає. Як наслідок, заявниця втратила вже зібрані кошти на лікування доньки. Про шахрайство повідомила поліцейських.
Відомості про подію внесено в ЄРДР відповідно до частини 1 статті 190 ККУ.
Щоб захиститися від зловмисників, досить не піддаватися паніці і не розголошувати свої дані. Аби розпізнати шахрайство і не стати його жертвою, слід запам’ятати:
– співробітники банку ніколи не вимагають назвати останні три цифри на зворотному боці картки (CVV-код), пароль від карти, термін дії, одноразовий пароль, код операції, який приходить на телефон;
– якщо вас просять перевести куди-небудь гроші для того, щоб активувати або розблокувати картку, не піддавайтеся на такі вмовляння. Адже співробітники фінустанови не можуть вимагати переказу грошей, а такі прохання явно вказують на шахрайство;
– дзвінок або СМС надходить з незнайомого номера, якого точно немає на офіційному сайті фінансової установи. Номер також можна знайти на зворотному боці карти.