Від 10 до 15 відсотків кермувальників великогабаритних автомобілів, які перевіряють на вагових комплексах області, виявляються порушниками. Перевантажуючи транспортні засоби, вони завдають чималої шкоди дорожньому покриттю.
Аби проконтролювати рух фур, на головних дорогах Тернопільщини працюють п’ять сучасних габаритно-вагових комплекси (ГВК). Вони мобільні і працюють з мінімальним відсотком похибки, що дозволяє оцінити реальну ситуацію на дорогах. До того ж, щодня їх встановлюють на інших ділянках автошляхів Тернопільщини, аби водії не змогли передбачити розташування ГВК. Про це повідомили у прес-службі САД в Тернопільській області.
Один пристрій зважує близько 60-70 автомобілів щодня. 10-15 відсотків із перевірених автомобілів виявляються перевантаженими. Найчастіше фіксують порушення перевантаження на вісь.
Водії, які перевантажують свої фури, не лише ризикують не доїхати до місця призначення через поломку авто, а й завдають величезних збитків державі. Великогабаритні авто руйнують дорожній одяг, на ньому під тиском утворюються напливи.
Щороку Служба автомобільних доріг змушена витрачати кошти платників податків на ліквідацію наслідків безвідповідальності водіїв вантажівок.
З метою збереження дорожнього покриття автомобільних доріг загального користування, в літню пору року діє тимчасове обмеження на рух транспортних засобів, загальна маса яких перевищує 24 тонни і навантаження на вісь більше 7 тонн, – з 10.00 до 22.00 при температурі вище 28 градусів.
На порушників чекають штрафи у євро, розмір яких залежатиме від того, скільки кілометрів українськими дорогами проїхав горе-водій.
Діана МИЧКО